Rezultatele au fost surprinzătoare: fara referiri la planete, ascendent si decani, s-a constatat ca exista, intr-adevar, corelatii intre luna nasterii si anumite particularitati ale devenirii unei fiinte umane de-a lungul vietii.
Luna nasterii influenteaza speranta de viata
In doua tari din emisfera nordica - Austria si Danemarca - persoanele nascute toamna si la inceputul iernii (lunile octombrie - decembrie) traiesc mai mult decat cele nascute in perioadaaprilie-iunie. In schimb, in Australia, arata acelasi studiu, exista un decalaj de o jumatate de an al acestui model. Iar britanicii care au emigrat in Australia prezinta un model asemanator cu cel al austriecilor si al danezilor, asadar modelul caracteristic populatiilor din emisfera nordica; asta inseamna ca, in ciuda deceniilor de viata traita in Australia, ceea ce le influenteaza fundamental speranta de viata nu sunt in primul rand conditiile din tara de adoptie, ci tot modelul calendaristic din zona in care s-au nascut.
Cine-i nascut in septembrieee...
Exista cazuri de corelatii ce pot fi explicate simplu si logic: corelatiile dintre luna nasterii si rezultatele la invatatura au o semnficatie usor de inteles, daca se ia in calcul data inceprii anului scolar. In societatea de tip occidental, anul scolar incepe, in general, toamna. Copiii nascuti la inceputul anului respectiv pot fi cu cateva luni bune (uneori cu aproape un an) mai mari decat mititeii nascuti spre sfarsitul anului. Asa se face ca se pot gasi, in aceeasi clasa I, copilasi de 7 ani si jumatate si altii de 6 ani si 10 luni. Or, se observa adesea ca elevii cei mai mici din clasa au dificultati mai mari la invatatura: asimileaza cunostintele mai greu decit colegii lor mai maricei, obosesc mai repede si dificultati mai mari de concentrare, toate acestea afectandu-le performantele la invatatura. Asta se intampla pentru ca, la aceasta varsta, o jumatate de an in plus sau in minus conteaza foarte mult in dezvoltarea cognitiva a unui copil. Cateva luni diferenta de varsta se pot traduce intr-o diferenta considerabila in ceea ce priveste puterea de a face fata exigentelor scolii.