Anca Radulescu face zalele care stralucesc pe covorul rosu. Povestea brandului "Prochaine"


Poate ca par grele, dar nu sunt. Sunt doar... cool. Desi accesibile oricui, departe de a fi in categoria obiectelor care spun ceva despre contul tau bancar, accesoriile create de Anca Radulescu sub brandul „Prochaine” au stralucit de multe ori sub blitzurile fotogafilor fiind purtate pe covorul rosu sau pe podiumul de la Berlin Fashion Week.

Tag-uri:

Coliere statement, zale innodate sau cravate metalice, cercei lungi care iti gadila umerii, toate atrag atentia celor din jur chiar si fara sa treci printr-un detector de metale! Anca Radulescu a raspuns intrebarilor perfecte.ro legate de hobby-ul ei care s-a transformat intr-o afacere. 

Anca Radulescu are 33 de ani si, dupa ce a terminat liceul in Piatra Neamt, a venit in Bucuresti unde a urmat studii economice. Rapid si fara regrete, ea a parasit lumea cifrelor pentru artizanat. Din mainele ei ies bijuterii neobisnuite, nonconformiste si extrem de actuale. Amintirile ei din relatia incheiata cu economicul o ajuta acum numai pentru a intelege mai bine mediul de afaceri. Clara Voda a purtat accesorii marca Prochaine  la Premiile Gopo, iar la Berlin Fashion Week 2012, bratarile din colectia MIA, facute din ata cerata si tuburi de alama, au fost sursa de inspiratie pentru tinutele Lenei Criveanu, alaturi de pantofii creati de Mihaela Glavan.


Bratarile MIA

- De cat timp faci bijuterii?
- Nu de foarte multa vreme. Dar simt ca le fac dintotdeauna. La destul de multa vreme dupa ce am inceput mi-am dat seama ca numai asta imi doresc sa fac. Dar eram prinsa in vartejul cautarii de sine. Nu stiam ca se poate duce si o alta viata in afara corporatiei, o viata in care sa faci ce-ti place, in care sa te simti implinita datorita bucuriei pe care o aduci altora. Sa fii conductorul, nu receptorul. 

- Cum ai inceput?
- Am inceput din gluma. Cred ca nimeni nu-si da seama cat de serios poate deveni ceva ce la inceput faceai doar de placere, doar ca sa mai treaca timpul intre doua saptamani pline de intalniri si de rapoarte. La inceput a fost un mod de relaxare, apoi a devenit dependenta.

- De unde stiai ca vei fi buna la asta?
- Nu stiam. Faceam ce imi placea. Faceam pentru mine. Pe urma am observat ca ceea ce fac pentru mine place foarte mult si altora. Si cand ajungi sa-ti dai seama de asta nu mai ai cale de intoarcere. Cine n-ar fi recunoascator sa-si descopere o pasiune, sa o dezvolte si sa descopere ca aduce bucurie si altora. Si daca devine o afacere, nu strica. 

Pentru a o proteja, de teama unui esec dureros si bulversant, cei din jur au fost neincrezatori atunci cand a vrut sa faca numai ceea ce ii place: bijuterii. Treptat insa ei s-au convins ca nu poti sa dai gres atunci cand faci ceea ce simti ca trebuie sa faci. Indiferent de profit. Dar clienti care sa-i aprecieze munca s-au gasit repede si afacerea ei a prins aripi.

- Ai facut scoala de bijuterii contemporane? Cat timp au tinut cursurile?
- Da. Primele cursuri pe care le-am absolvit au fost cele organizate de UCECOM si apoi, pentru ca am simtit nevoia unor informatii mai detaliate si a unui dialog mai profund intre maestru si elev am avut ocazia sa ma pregatesc sub indrumarea lui David Sandu in cadrul scolii de bijuterie contemporana Assamblage.


Clara Voda a purtat cercei Prochaine cand a primit premiul Gopo.

- Castigi din bijuterii atat cat ti-ai dori?
- Nu mereu. Dar orice succes, oricat de marunt ar fi, imi confirma pasiunea. Imi spune sa nu reununt orice ar fi. As fi nedreapta sa nu recunosc ca, punand o valoare materiala pasiunii mele, este de fapt o dorinta de a fi acceptata, de a-mi cimenta increderea in sine si in chemarea pe care mi-am descoperit-o. Nu degeaba toata lumea, cand isi descopera pasiunea intreaba pe cei din jur: “Crezi ca as face bani din asta, crezi ca cineva ar cumpara creatiile mele?” Prima este si va fi mereu nesiguranta. Dar cand vezi ca aceasta nesiguranta are o valoare materiala, indiferent cat de mica ar fi ea, nesiguranta se transforma in mandrie.

- Cine sunt clientii tai? 
- Nu am decat un singur client. FEMEIA. Femeia de orice varsta, de orice pregatire, de orice dispozitie emotionala. Vorbeam mai devreme despre o nesiguranta. Orice femeie are momentele acestea de nesiguranta. Bijuteriile mele exista in primul rand pentru a accentua tot ce e bun in noi, a sublinia si reflecta modul nostru de viata. Bijuteriile mele sunt cele care ne readuc aminte ca suntem frumoase, gingase, hotarate, unice. Clientul meu sunt eu, esti tu, suntem noi toate. 

- Unde iti expui bijuteriile?
- In mediul on line bijuteriile Prochaine se gasesc pe site-ul www.prochaine.ro, www.fashionup.ro, www.24shop.ro, www.moja.ro si o colectie caspula care urmeaza a fi prezentata exclusiv pe www.endra.ro. In magazine se gasesc la concept store-ul Idelier, in Galeria Designerilor Romani din magazinul Cocor si la boutique-ul Blanche.

- Cat costa materialele pe care le folosesti?
- Materialele pe care le folosesc sun pietrele semipretioase, metalele obisnuite si argintul, iar preturile lor sunt cele reglementate de piata.

- Unde lucrezi?
- De lucrat lucrez mereu si peste tot. Ideile nu pot fi tinute in frau. Daca te uiti in oglinda mea, adica in geanta, vei gasi mereu maruntisuri de bijuterii, unele pe jumatate terminate, altele complete, dar carora simt ca trebuie sa le mai adaug ceva, si foarte multa materie prima: pietricele, zale, cate o bucata de satin. Am momente cand ma opresc din drum, trag masina pe dreapta si apuc o bucata neterminata de lant, sau o piatra pe care am visat-o cu o noapte inainte si o adaug in locul perfect. Lucrez peste tot si mereu. Nu ma pot opri.

Insa cel mai mult timp il petrec in atelier, acolo unde incoltesc cele mai multe idei.

- Care este bijuteria ta preferata lucrata de tine si cat costa? 
- Colierul Finalia (254 lei) il ador datorita texturii, volumului si mai ales versatilitatii lui.


Colierul Finalia

Bijuteriile create de Anca Radulescu pot fi gasite pe site-ul www.prochaine.ro

  • Anca Radulescu face zalele care stralucesc pe covorul rosu. Povestea brandului Prochaine

related posts

Modifică setările cookies