Casatorita si mamica unui baietel nascut in decembrie 2016, Janina Nectara este dovada perfecta ca se poate trai si din blogging. FashionAvecPassion.com, blogul ei, strange miii de vizualizari, iar pagina ei de Instagram arata ca a unei adevarate profesioniste.
Nu este o intamplare ca se bucura de un asemenea succes printre fashioniste. Janina a studiat in profunzime domeniul si este considera o specialista. Este licentiata in Design Vestimentar in cadrul Universitatii de Vest, iar in urma cu cativa ani a urmat un curs de management al modei la Paris Fashion Institute, care i-a avut drept lectori pe Karl Lagerfeld, Yohji Yamamoto sau Alexander McQueen.
Dupa terminarea studiilor, Janina a facut un internship in New York la Oscar Dela Renta, creatorul preferat al Primelor Doamne ale Americii.
Totodata, Janina este prima si singura romanca, care a scris pentru celebra revista Vogue, supranumita Biblia Modei - editia din Turcia.
Potrivit incont.ro, dupa terminarea cursului a ramas in Paris, pentru a lucra cu Godfrey Deeny, fondatorul revistei Vogue L’Uomo, actualmente fashion editor la Le Figaro si critic de moda masculina pentru Financial Times. A inceput, astfel, sa aiba acces la evenimentele marilor case de moda, de la prezentari Hermes, la cocktailuri organizate de Chanel sau la lansarile colectiilor Dior. Doi ani mai tarziu lansa blogul Fashion Avec Passion.
"Traim vremuri cu adevarat revolutionare, in care fenomenul bloggingului a luat cea mai mare amploare, in termeni de vizibilitate"
"Desi FashionAvecPassion este primul blog de moda din Romania, in momentul in care l-am conceput, am avut din start o viziune globala asupra site-ului meu. FashionAvecPassion.com a fost realizat in limba engleza initial, abia apoi a venit, in urma cerintelor din ce in ce mai numeroase ale cititorilor, si varianta in limba romana, apoi cea in spaniola", spune Janina Nectara.
Blog-ul: noul dream job
"Observam cu usurinta ca noile staruri ale internetului depasesc in popularitate si, foarte important, in influenta, multe dintre senzatiile Hollywoodului. Este, asadar, de inteles de ce noul “dream job” al majoritatii tinerelor este sa aiba propriul blog. Partea cu adevarat minunata, spre deosebire orice alta industrie, este ca internetul a liberalizat cu adevarat “piata bloggingului”. Oricine isi poate crea un blog, fara a fi nevoit sa urmeze cursuri speciale, sa treaca de castinguri, interviuri sau de acceptul unor superiori. Ceea ce inseamna ca jumatate de pas spre succes a fost deja facuta. Insa tocmai aceasta libertate a atras o infinitate de new-commeri care au acelasi concept de blog", povesteste Janina pentru perfecte.ro.
Bloggerita spune ca, pentru a avea succes in aceasta lume, trebuie sa iti gasesti o nisa si sa vii cu ceva nou. "Este foarte important si in blogging ca fiecare blogger sa isi gaseasca o nisa proprie si un concept propriu. Faceti ceva diferit! Ceva nou! Ceva inedit! Stiu, e greu de gasit ineditul, pentru ca va trebui sa-l inventati. Toate modelele de bloguri de succes pe care le stiti sunt deja luate. Insa, cu siguranta, nu s-au epuizat toate, asa ca nu va grabiti, alocati-va timp suficient pentru a va gasi acea tipologie de blog care sa va reprezinte, cu care lumea sa va asocieze".
"Blogul de moda este probabil cel mai costisitor dintre toate celelalte tipologii de bloguri"
Janina spune ca poti caastiga bani frumosi din blogging, insa si cheltuielile pot fi pe masura, mai ales daca ai un blog de fashion. Castigurile din blogging au crescut simtitor in ultima vreme, insa nici cheltuielile nu bat pasul pe loc. Daca privesti blogul ca pe o afacere, investitiile nu sunt modice deloc. Nu ma refer la crearea blogului, ci la updatarea sa, care presupune un proces continuu".
"Multi bloggeri romani cad in capacana barterului"
"Blogul de moda este probabil cel mai costisitor dintre toate celelalte tipologii de bloguri, fiindca presupune un rulaj fantastic de haine si de accesorii al caror termen de valabilitate (este mai scurt decat al unui produs alimentar) se schimba o data cu colectiile, adica la sase luni. Motiv pentru care multi bloggeri romani cad in capacana barterului, acceptand aceasta metoda de plata. Piata din Romania are un usor decalaj fata de cea internationala. Pentru toate cele de mai sus (purtatul unor tinute si chiar prezenta la evenimente) brandurile din Milano, New York si nu numai platesc bloggerii", spune Janina Nectara pentru perfecte.ro.
Care e recomandarea Janinei? "Le recomand bloggerilor romani sa se orienteze si catre alte piete (internationale), unde in cazul in care un brand le trimite un produs, nu se asteapta la un review in schimb. Cadoul este pur si simplu cadou, un semn de apreciere a bloggerului si atat! "
Castiguri la fel de mari si din social media
Janina Nectara spune ca poti castiga la fel de bine si dintr-o pagina de Instagram bine intretinuta, cu sute de mii de followeri." Nimeni nu se gandea in urma cu cativa ani ca ar putea fi platit pentru o simpla postare pe contul sau de Instagram. Astazi, un blogger de moda bine cotat, poate castiga oriunde intre $5,000 si $30,000 pentru o singura postare pe Instagram. Aceste sume pot fi considerate chiar modeste daca ne uitam la contul lui Kylie Jenner, despre care brandurile au raportat ca platesc intre $100,000 to $300,000 pentru o singura postare sponsorizata. Insa nu e de mirare, mai ales ca postarile acesteia au primit in 2015 peste 1 miliard de likeuri".
Capcana bloggingului si a retelelor de socializare: pierderea credibilitatii
"Ideea este ca astazi oricine se poate transforma intr-un bilboard umblator, remunerat ca atare, fara a avea neaparat un site, ci doar un cont de Twitter, Snapchat, Instagram. Insa pericolul abia acum incepe. Consider ca in momentul in care un influencer isi tranforma canalele de comunicare in tarabe deschise oricui doreste sa isi vada produsele acolo, granita fina a credibilitatii este incalcata. Urmaritorii inteligenti inteleg ca orice apare intr-o imagine are scop pur mercantil, drept urmare capacitatea influencer-ului de a influenta (de aici si numele) devine nula", mai spune Janina.
Cum sa strangi cat mai multe like-uri pe Instagram: "O pagina de Instagram de succes ar trebui sa arate precum un mozaic de fotografii eterogene, dar care sa aiba un aspect final unitar"
Janina se poate lauda cu un numar impresionant de followeri pe Instagram, insa ei nu i se pare mult ca o urmaresc peste 100.000 de oameni. Care e secretul unei pagini de succes?
"Peste 100.000 de urmaritori pe Instagram reprezinta doar o adiere de “senzatie". :) O senzatie foarte fina. Exista cateva coordonate care atrag like-urile. Ma refer la o imagine cu o compozitie ingenioasa, cu o lumina buna, un colorit armonios. Insa nu e suficient. Imaginile bine realizate nu isi fac treaba eficient daca nu sunt asezate intr-o anumita ordine. O pagina de Instagram de succes ar trebui sa arate precum un mozaic de fotografii eterogene, dar care sa aiba un aspect final unitar. Chiar si respectand aceste detalii, totusi, exista un element de mister, care atrage like-urile, fara de care un secret nu ar mai fi secret. Unul bine pastrat, pentru ca aprecierile de pe social media se pot transforma in zerouri in conturile bancare. Lucrurile au evoluat intr-atat incat nu doar posesorii de conturi puternice de Instagram au beneficii financiare substantiale. Pana si cei care au inventat aplicatiile cu filtre pentru fotografie s-au imbogatit instantaneu. E o intreaga industrei in jurul acestui mecanism. Daca as fi avut si eu solutia acestui puzzle, as fi fost miliardara pana acum", spune Janina.
De ce ai nevoie un selfie reusit, care sa primeasca mii de like-uri
"Un telefon performant si cateva aplicatii fac minunile pe care nici cel mai elaborat makeup-artist nu reuseste. Va invit pe www.FashionAvecPassion.ro pentru un articol exhaustiv. Si va mai spun un truc pe care l-am invatat de la Tom Ford, in cadrul Vogue Fashion Festival. Pentru a da senzatia unor ochi mai mari si mai luminosi, nu priviti direct in camera, ci usor deasupra ei. Ochii vor fi, astfel, fortati sa se deschida mai mult, privirea va fi mult mai intensa, iar chipul va aduce si mai mult cu tipologia “doll face”. Incercati! O sa va placa sigur!", mai spune bloggerita.
Frantuzoaice vs romance: "Stilul vestimentar al pariziencelor nu mai este demult etalonul elegantei supreme"
Janina a locuit in multe orase europene si a ajuns la concluzia ca italiencele sunt cele mai stilate femei, in vreme ce frantuzoaicele au pierdut teren in ultimii ani la capitolul moda.
"Stilul vestimentar al pariziencelor nu mai este demult etalonul elegantei supreme. O simpla plimbare pe strazile Parisului va dezvalui un peisaj stilistic destul de pestrit. E drept ca statutul de Capitala a Modei castigat de Orasul Luminilor are cateva resorturi adevarate. Fiind locul in care s-a nascut haute-couture-ul, dar si pret-a-porter-ul, Parisul obisnuia sa dea ora exacta in moda. Drept urmare, pariziencele aveau accesul cel mai rapid si cel mai usor la tot ce insemna tendinte, aplicandu-le in propria vestimenatie, ceea ce a si dat nastere la celebrul “stil parizian”. Doar ca realitatea zilelor noastre a transformat usor coordonatele modei. Eleganta traditionala a pariziencelor a ramas, din pacate, o caracteristica doar a doamnelor din inalta societate. Noua generatie nu pare ca duce “mostenirea” mai departe", spune Janina.
Italia, locul unde sunt cele mai elegante femei
"Daca intr-adevar doriti sa vedeti femei impecabil imbracate chiar si la metrou, va trebui sa mergeti in Italia. Cea mai puternica amintire a primei mele vizite la Roma este chiar aceea a unui grup oarecare de femei, care intrau in statia de metrou toate fiind aranjate intr-o asemenea maniera, incat pareau ca au coborat de pe paginile revistei Vogue. Nu, nu era o exceptie, uitandu-ma mai atent in jur, am estimat ca peste 70% dintre doamnele prezente pe strazi puteau foarte usor sa fie duse direct pe platoul de filmare al unei campanii publicitare de fashion sau de beauty. Si toate purtau haine reconoscibile, ale unor branduri mass-market", spune Janina Nectara.
"Femeile romance sunt mult mai dificil de incadrat intr-o categorie de stil"
In calitate de specialista in fashion, Janinei i se pare totusi dificil sa le incadreze pe romance intr-o categorie de stil." Spre deosebire de partenerii lor, romancele sunt mult mai indraznete si dornice de a incerca noul cu tot ce presupune, inclusiv stilistic. Indiferent de schimbarile modei, raman, totusi, fidele unui aspect care le-a caracterizat dintotdeauna. Feminitatea! In Romania, femeile au aceasta capacitate cameleonica de a transforma toate trendurile vazute pe podiumurile internationale, adaptandu-le si dandu-le o nota feminina, senzuala chiar. Desi unele incercari sunt duse la extrem si cad in derizoriu, consider ca acesta este cu adevarat un talent si, probabil, un atu, al romancelor. Poate chiar acesta este motivul pentru care sunt considerate unele dintre cele mai atragatoare femei din lume".
Cum este la Fashion Weeks din interior
Janina Nectara este nelipsita de la Saptamanile Modei din marile orase europene. "Show-urile mari, precum Fendi, Vuitton, Chanel, Armani, Dior folosesc modele de categoria A. Spre deosebire de celelalte categorii, acestea sunt un pachet intreg, care ofera nu doar frumusete si masuri perfecte. Sunt modele care vorbesc fluent 4-5 limbi straine, modele care au studiat la universitati prestigioase si si-au dezvoltat afaceri de milioane de dolari, in afara defilarilor pentru care pot primi pana la $50.000 pentru o singura iesire pe catwalk. Nu este de mirare ca multe dintre ele sunt prezente in topurile Forbes si chiar in Cartea Recordurilor pentru incasarile colosale".