Segmentul care dezvoltă cel mai mult această idee este cel vestimentar. De exemplu, dacă aveți un magazin în care, în general, vindeți articole pentru plajă puteți crea un ecran uriaș ca vitrină exterioară, care îi face pe clienți să se simtă ca fiind cu adevărat pe plajă. Unele studii sugerează că aceste ecrane cresc traficul de persoane cu 65%. Ideea este că după trafic există o conversie mai mare în vânzări. În cazul dumneavoastră, este important să creați o poveste despre produsele dvs., care să atragă publicul.
De asemenea, dacă în magazinul dvs. vindeți produse și îmbrăcăminte pentru sporturi extreme, puteți creat un loc special în interiorul său pentru a da posibilitatea clienților să practice acel sport chiar în unitatea dvs. Cu acest tip de strategii, comunitatea de oameni care iubesc aceste sporturi crește. Și odată cu ea și loialitatea față de magazinul respectiv.
De exemplu, Adolfo Domínguez, designerul de modă spaniol a deschis un magazin unde a organizat concerte de muzică live, expoziții de artă și au avut și o cafenea. Mai mult decât un magazin de haine, un loc de agrement.
Plasați produsele în zone mai puțin obișnuite
Plasarea unui produs, oricât de obișnuiți suntem cu el, într-un loc de unde nu suntem obișnuiți să-l cumpărăm, este o surpriză pentru orice consumator. Este o modalitate de a le atrage atenția cu foarte puțin efort. Desigur, este indicat ca în spatele său să existe o strategie logică, astfel încât factorul surpriză să se finalizare cu o achiziție. Un magazin de fast-food poate funcționa ca o librărie? Ideea a fost dezvoltată de către responsabilii unei edituri din Madrid, Spania, pentru a atrage atenția asupra cărților lor, care aveau o vizibilitate redusă în unele magazine importante.
Ajutați-vă clienții să inoveze
Un lucru fundamental pentru a surprinde clientul este să îl ajutați să-și rezolve o problemă sau să-i propuneți unele îmbunătățiri cu privire la propria afacere. Surpriza (și recunoștința) vor fi mai mari cu atât suportul oferit este legat de o strategie de vânzare. Cu alte cuvinte, este vorba de a-l ajuta fără a cere nimic în schimb.
Transformați magazinul într-un manager al clienților
Punerea la dispoziția clienților a unor facilități atunci când cumpără, cu scopul de a economisi timp nu pare, a priori, o strategie de diferențiere foarte originală. Este o chestiune de bun simț. Dar funcționează, deoarece foarte puține companii o fac. Compania Makro, un brand internațional de cluburi de depozite, a descoperit că dispunerea produselor în magazinul era destinată angajaților, nu clienților. De exemplu, aveau categoriile tipice de bunuri de uz casnic, textile, produse alimentare etc. În urma unui studiu, clienții le-au spus reprezentanților Makro că acest lucru i-a făcut să-și piardă timpul și au cerut secțiuni în funcție de zonă. Soluțiile trebuie adaptate la universul clientului și nu pe categorii.
Dar cea mai mare inovație în strategia sa de orientare către clienți a fost schimbarea în cultura echipei sale de vânzări. Au creat o echipă de manageri externi, care au ajutat la accelerarea vânzărilor. Această forță externă de vânzări trimitea un mesaj către centru când termina de vizitat un client, cu concluziile vizitei. Când acel client intra în centru și oferea cardul de client, porneau alertele pe dispozitivele vânzătorilor de la centru, care le spuneau automat de ce avea nevoie acel client. Apoi, de acel client se ocupa specialistul fiecărei categorii, oferindu-i un tratament personalizat și proactiv.
În plus, reprezentații Makro au creat figura vânzătorului bucătar, de exemplu, care explica clientului cum să folosească produse noi în restaurantele lor sau cum să îmbunătățească rentabilitatea produselor alimentare achiziționate. Aceste idei pot fi aplicate oricărei afaceri, chiar dacă nu este B2B. De exemplu, puteți desemna un specialist fiecărui client care sună la call center. Acesta a fost deja făcut pe piețele B2B, dar poate fi extins peste tot. Clienții comunică problema avută, solicitând o persoană însărcinată să se ocupe de problema lor. Acest lucru simplifică și personalizează experiența de servicii pentru clienți.
Așezați produse pe rafturi de bună calitate
Dincolo de cele spuse mai sus, este important de menționat că, pentru a crea experiențe plăcute în magazin, magazinul trebuie să fie bine organizat și să atragă atenția clienților datorită designului interior. Un rol important în acest proces îl au rafturile, care trebuie să fie de cea mai bună calitate pentru a permite plasarea unui număr mare de produse în așa fel încât să fie cât mai vizibile și să-i facă pe consumatori să le pună în coș.
Din acest motiv, o soluție foarte bună pentru dvs. o reprezintă o serie de rafturi metalice pentru magazin, precum cele oferite de Rafturi Metalice de la A la Z. În oferta acestei firme veți găsi oricând rafturi metalice de mijloc, rafturi metalice de perete, rafturi lite, rafturi de legume-fructe etc. Cu ajutorul lor puteți crea experiențe de cumpărături de neuitat. Mult succes!