În partea de jos îți apar sugestii de locuri unde ai putea să te oprești să iei prânzul. Citești recenzii la un produs pe care ai vrea să-l cumperi și primești sugestii de accesorii pentru el.
Navighezi pe o rețea de socializare și primești mesaje personalizate contextului. Sunt toate metode consacrate de promovare a unor branduri în online. Și funcționează. A nu fi prezent în online înseamnă a-ți minimiza succesul afacerii tale.
Promovarea în online este mai mult decât un mijloc prin care produsul sau serviciile tale ajung la target-ul pe care cauți să-l abordezi. Este esențial să fii prezent în acest mediu pentru simplul motiv că tehnologia a ajuns la o maturitate care practic nu te mai lasă să alegi altceva. Iată 10 argumente clare pentru care merită să investești în acest tip de promovare.
Concurența ta este deja acolo
Avantajul unei piețe libere este competiția. Oricât de nișat ar fi produsul tău, cu siguranță mai există măcar un competitor care se afla acolo de dinainte să pornești afacerea. Un site, o pagină de Facebook, un cont de Instagram sau de YouTube sunt mijloace de bază cu care mulți antreprenori pornesc din start la drum.
Costuri de marketing mai mici
Chiar dacă mijloacele de promovare tipărite sunt mai ieftine ca niciodată, nu ai nicio certitudine că ajungi la audiența scontată. Prin natura structurii actuale ale internetului, orice om are o identitate. Asta îți oferă capacitatea de a-ți cunoaște clienții și deci a investi în marketing exact unde și cât ai nevoie.
Mult mai ușor de măsurat
Sondaje de opinie, studii de piață, interviuri pentru a primi feedback – sunt cele mai frecvente moduri de a primi un răspuns concludent despre părerea oamenilor. Pe internet, există indici aproape matematici prin care poți face asta, la un preț competitiv și cu o marjă de eroare mult mai mică.
Conținut
Dacă mediile clasice precum televizorul, radioul ori revistele, funcționează pe structuri complexe care au în spate resurse semnificative, internetul ocolește de cele mai multe ori intermediarii. Asta îți permite să investești mai mult într-un conținut de promovare mai relevant pentru clienții tăi. Promovarea online prin filmulețe gândite, filmate și montate de specialiști devine astfel mult mai simplă.
Segmentarea audienței
Promovarea clasică este restrictivă când vine vorba de tipologia clienților la care vrei să ajungi. Vârsta, preocupările, stilul de viață, tipul cumpărăturilor, bugetul, dar și hobbyurile lor sunt mai bine evidențiate în online. Accesul la aceste informații îți permite o segmentare a audienței și, deci, crearea unor mesaje relevante pentru ei.
Te întorci mai ușor la ei
O metodă prin care îți ții clienții aproape este remarketingul. În mediul clasic, asta înseamnă campanii de reactivare care pot avea loc în magazine, pe stradă, prin poștă sau, varianta cea mai scumpă, prin reclame difuzate la televizor. Pe internet, poate fi un simplu mail scris în mod profesionist.
Ajungi la target-uri mai greu de abordat
Pe măsură ce generațiile mai tinere ajung să aibă propriul lor buget de cheltuială, se nasc noi audiențe la care probabil vrei să ajungi. Folosind mediul virtual, vei ajunge mult mai ușor în mediul pe care aceștia îl folosesc cu frecvență, mediu care de regulă este altul decât cel pe care îl foloseau generațiile precedente.
Crește încrederea
Comunică sincer cu audiența ta și explică-i în mod clar care sunt avantajele pe care i le oferi. Vei crea un dialog care generează încredere și fidelitate.
Traficul
Într-un ocean de site-uri, tu vrei să crești numărul vizitelor. Pentru a face asta trebuie să aduci oamenii acolo. Fără să afle de tine e mult mai greu. Oricât ar funcționa promovarea organică, o investiție în promovare va crește rapid și semnificativ traficul de pe site-ul tău.
Rata de conversie
Mesajele prin care abordezi un potențial client pot fi construite de așa natură ca să genereze interes, curiozitate și mai ales dorință de achiziție. Promovarea online te ajută să faci asta pentru că vei fi prezent la momentul și locul potrivit.