E un proces dificil, în care trebuie să le demonstrezi şefilor că ai capacitatea de a face lucruri mai măreţe, dar nu fără a avea şi „spatele” necesar.
Conform analizelor de pe piaţa muncii, avansarea rapidă în carieră se poate obţine mai uşor dacă eşti o persoană maleabilă, disponibilă să-şi îmbunătăţească performanţele prin muncă şi prin învăţare, pe întreg parcursul vieţii. Dimpotrivă, vor avea de pierdut cei care cred că talentele şi abilităţile sunt doar înnăscute şi nu pot fi deloc modelate.
În următorii ani, angajaţii orientaţi permanent spre căutarea şi oferirea de soluţii vor fi apreciaţi şi vor fi promovaţi mai repede decât ceilalţi. Bineînţeles, nimeni nu poate garanta că soluţia respectivă este cea mai bună, dar implicarea şi asumarea riscurilor sunt atitudini pozitive care vor fi răsplătite pe termen mediu şi lung.
Pentru că trăim într-o eră digitală, în care informaţiile se transmit cu precădere prin intermediul mesajelor scrise, abilităţile de copywriting devin tot mai importante. Un text bine articulat, în primul rând gramatical, poate face diferenţa între un angajat cu potenţial de creştere şi unul care va stagna în carieră. Atenţie, la fel de importante sunt şi banalele postări de pe reţelele de socializare, eventualele erori de conţinut putând să ne tragă în jos la locul de muncă.
Într-o organizaţie, comunicarea permanentă cu colegii mai în vârstă sau mai experimentaţi e esenţială pentru a avansa ulterior pe poziţii mai înalte. Aşadar, în special dacă eşti la începuturile carierei, nu ezita să pui întrebări şi să-ţi recunoşti anumite limite. În acest fel, cei de lângă tine nu te vor considera un rival sau un adversar în obţinerea unui post, ci te vor ajuta să creşti şi să te dezvolţi.
De asemenea, ţine cont de faptul că prima imagine pe care o proiectezi în exterior va fi un aliat de nădejde în bătălia de lungă durată privind avansarea în carieră. În acest sens, chiar dacă pare un lucru inutil la prima vedere, lucraţi fără întrerupere la brandul personal, adică la acea „oglindă” cu care veţi fi etichetaţi. Mai exact, vorbim despre crearea unei imagini impecabile atât „offline” (o vestimentaţie adecvată, un stil de comunicare prietenos etc.) cât şi „online”, prin profesionalismul afişat pe platformele de socializare.