Te intimideaza ideea unui interviu de angajare? Ai emotii inaintea unei intalniri importante de afaceri? Nu te simti stapan pe tehnicile tale de convingere?
Daca esti la inceput de cariera sau te simti pus in dificultate in momentul unui interviu de angajare, iata cateva ponturi de care ar trebui sa tii seama.
1. Cuvantul “intre”. Desi de multe ori suna rezonabil, cuvantul este deseori asociat cu nehotarare. Folosind acest cuvant nu faci nimic altceva decat sa oferi mai multe alternative si mai multa derutare. Practic, nu cazi de acord asupra niciunui lucru.
2. “Suntem aproape sa reusim”. Uneori e intampla sa fii intr-atat de optimist si de dornic de reusita, incat sa nu observi anumite minusuri legate de proiectul in care esti implicat. Un angajator va sti sa profite de acest lucru si-ti va atrage atentia de cate ori va putea ca desi tu ai impresia ca ai reusit, ca ti-ai atins scopul propus, s-ar putea ca lucrurile sa nu fie chiar asa si sa te bucuri degeaba.
3. Hai sa vorbim despre cifre. De ce sa nu fii niciodata primul care propune un pret de pornire? O multime de scoli specializate in domeniul afacerilor isi invata studentii sa nu fie ei NICIODATA primii care vorbesc despre bani.
4. “EU sunt cel care are ultimul cuvant de spus”. Ideea esentiala este ca indiferent ca negociezi cu un partener abordabil (mic pe piata) sau cu un presedinte de multinationala, niciodata nu este bine si nici confortabil mental, de altfel, sa-i atragi atentia celuilalt ca TU vei fi cel care va lua decizia finala.
5. “Niciodata sa nu-i dai senzatia angajatorului/potentialului partener de afaceri ca te deranjeaza atitudinea/comportamentul lui din timpul negocierii.” Asadar, nu te arata contrariat, deranjat vizibil. Disimuleaza. Cei mai multi angajatori, antreprenori ori business men stapanesc foarte bine arta manipularii si isi controleaza emotiile, tocmai pentru a vedea cat de usor de intimidat sunt candidatii.
Citeste mai multe pe www.incont.ro.