Nu cu mult timp in urma tabloidul britanic Daily Mail a analizat continutul a doua sampoane de preturi diferite, unul consiferat de lux si celalalt de larg consum, iar concluzia finala a fost ca majoritatea ingredientelor celor doua erau identice.
"Oamenii sunt indusi in eroare de reclame si de marketing. Daca iei la analizat raftul cu sampoane al unui supermarket, vei descoperi ca 90% dintre ingredientele sampoanelor sunt identice. Parfumul si culoarea sunt elementele care le diferentiaza", spunea John Hamilton, patronul unei companii care dezvolta formule pentru par organic si pentru produse de infrumusetare.
Medicul dermatolog Viviana Iordache spunea pentru Perfecte.ro ca "produsele foarte ieftine - cativa lei - sunt in mod real necontrolate, se obtin din substante ieftine, industriale (vaselina, detergenti, apa de retea). Produsele foarte scumpe - mii de lei - se adreseaza psihologic unei categorii de cumparatori care au de regula asteptari nerealiste. Practic, la un pret mediu, sunt produse cosmetice de calitate, si alegerea trebuie facuta in functie de necesitati si asteptari, nu de pret".
Perfecte.ro a cerut inca o perere de specialitate. Medicul dermatolog Mihaela Leventer crede ca diferentele intre produsele scumpe si cele ieftine nu sunt majore.
"Si in partea de cercetare cosmetica exista portofoliul de retele pe care firmele si le protejeaza. La un moment dat ele ies din aceasta protectie si pot fi folosite de toata lumea. Cu siguranta nu exista atat de multe retete cate produse avem in momentul de fata pe piata mondiala", spune Mihaela Leventer.
Mihaela Leventer crede ca pachetul de marketing inflenteaza si el semnificativ preftul unui produs.
"Pretul inalt al unui produs cuprinde, pe langa cercetare si ingredientul activ, un intreg pachet de marketing - inseamna promovare, inseamna imagine, tinta spre care se adreseaza. Exista oameni care se simt bine daca consuma produse scumpe si considera ca isi satisfac anumite vanitati personale. Asa cum avem utilizatori de masini scumpe si de masini ieftine dar bune, exact acelasi lucru se intampla si in industria cosmetica. Diferente majore insa nu sunt, la nivelul productiei mondiale", explica Mihaela Leventer.
SPUNE SI TU: CREZI CA PRETUL FACE DIFERENTA? UN PRODUS MAI SCUMP ESTE MAI BUN DECAT UNUL MAI IEFTIN?
CODUL BONUS de astazi, 28 februarie 2011, pentru concursul "Zboara in orasele modei cu Blue Air si Perfecte.ro" este: Descopera toate serviciile speciale Blue Air