Din ce în ce mai multe persoane apelează la artiști grafici, care vând haine „cusute” virtual. Chiar și brandurile de lux își lansează colecțiile în acest tip de format. Unul dintre artiștii români care practică această nouă tehnică este Eliana Bogdan, ilustrator premiat și specialist în comunicare vizuală. Tânăra de 25 de ani a lansat o versiune digitală a unei colecții care există și în realitate.
Artista petrece mai bine de 10 ore lucrând la fiecare bucată, iar un articol vestimentar virtual poate valora în jur de 50 de euro. Costul ținutei include și editarea unei serii de fotografii în care vrei să apari îmbrăcată cu piesa respectivă. Hainele virtuale pot fi purtate pe social-media, iar creatorii de conținut pot cheltui o sumă mai mică de bani decât dacă ar cumpăra articolul în format fizic.
Mai mult decât atât, multe case de modă au lansat în ultimul an colecții digitale de haine și accesorii. În proporție de 30% dintre articolele create în fiecare sezon sunt folosite doar pentru promovare. Implementarea variantelor digitale în campanii ar reduce semnificativ amprenta de carbon generată de industria modei. Moda digitală nu o va înlocui niciodată pe cea reală, dar îi va ajuta pe retaileri să reducă bugetul alocat pentru produse care nu ajung niciodată la clienți.