In 1921, inginerul Max Braun a pus bazele companiei in orasul Frankfurt am Main, creand initial piese de radio. Max Braun a reusit, pana in 1929, sa construiasca amplificatoare si seturi de radio complete, fiind printre primii producatori din Europa care a pus aparatul de radios si cel cu disc intr-o singura unitate.
Logo-ul Braun, cu “A” rotunjit, devenit semn distinctiv, a luat nastere la mijlocul anului 1934.
In timpul celui de-al doilea razboi mondial, Braun a fost constrans, mai mult sau mai putin, sa renunte la productia pentru sectorul civil, iar in 1944, fabricile din Frankfurt au fost distruse aproape in intregime. In 1945, Max Braun a inceput sa isi reconstruiasca compania cu 150 de angajati.
1950 a fost anul in care s-a lansat primul aparat de ras electric “S 50” care folosea un principiu pe care sunt bazate si aparatele de ras din prezent insa intr-o forma rafinata si perfectionata. Un an mai tarziu, Max Braun a incetat din viata, iar fii lui, Artur si Erwin, au fost nevoiti sa preia conducerea companiei de pe o zi pe alta.
Visul acestor doi tineri pentru un viitor mai bun, a fost bazat pe respectul pentru oameni – angajati si consumatori, iar pentru ca acest vis sa devina realitate au dezvoltat un concept antreprenorial cuprinzator. Chiar din 1951, fratii Braun, au introdus revista angajatilor, urmata in scurt timp de revolutionarul Centru de Sanatate Braun si cafeteria moderna care oferea mese de calitate si bogate in nutrienti, traditie care se pastreaza si astazi.
In 1955 Dieter Rams a fost angajat si a preluat sectia de design. In scurt timp modele sale au ajuns sa se bucure de succes international fiind expuse chiar si la Muzeul de Arta Moderna din New York.
In 1960, Braun a dezvoltat un nou segment de produs: aparatul de ras electric care a devenit in scurt timp un segment cheie impreuna cu aparatele electrocasnice.
In anii ‘70-’80 au fost dezvoltate uscatoarele de par cu maner si produsele de styling, bazate pe un design ergonomic si usor de manevrat.
Zece ani mai tarziu, au aparut doua segemente noi de business: igiena dentara electrica si epilarea. In acel moment a fost creat un parteneriat unic intre Braun si Oral B care a condus la crearea periutelor de dinti electrice, realizate de echipa de design Braun, un parteneriate care este in continuare de succes cu P&G. De asemenea, au fost realizate epilatoarele Silk-epil care a devenit un brand leader international pentru frumusetea feminina.
Astazi, Braun se concentreaza pe 4 elemente cheie: ingrijirea masculina prin aparatele de ras electrice, ingrijirea feminina cu epilatoarele Silk-epil, gama Satin Hair pentru par si aparatele electrocasnice Multiquick si alte ustensile folositoare pentru bucatarie. Valorile companiei au ramas fidele viziunii fratilor Braun: crearea de produse bazate pe respect pentru oameni – angajati si consumatori.