De ce ne plac barbatii din online: Catalin Tenita. In business nu totul e legat de succes sau bani


Cum o fi sa iti deschizi o afacere impreuna cu cei mai buni prieteni din liceu si mai tarziu sa se alature echipei si iubita, actualmente sotia ta? Unii ar spune ca e periculos: nu e bine sa amesteci afacerile cu placerea, nu e bine sa ai de impartit bani cu oamenii dragi ca sa nu apara motive de cearta. In cazul lui Catalin Tenita, Managing Partner Treeworks, a fost reteta succesului. La 9 ani de la lansare, firma lui si a prietenilor lui este unul din cele mai de succes business-uri din online in Romania. Si in continuare iese la bere cu aceiasi oameni cu care si lucreaza.


“La finalul zilei conteaza sa poti spune ca si maine o sa fie o zi plina, dar cel putin faci si lucruri misto.” 

“Nu e nicio diferenta intre mine si un mecanic, un mestesugar. Fac ceva, cat pot eu de bine, uneori imi iese, alteori nu.”, asa descrie Catalin munca sa. E modest, de fapt este locomotiva unei afaceri de succes. El se ocupa de management si strategie, iar partenerii si prietenii lui, Ionut Buzoianu si Emil Jinga, sunt webdesigner, respectiv programator. Firma lor a realizat site-uri, portaluri, Zelist (un serviciu de monitorizare a blogurilor, twiturilor si a presei online) si cateva proiecte exclusiv din pasiune . Acum cativa ani, Treeworks a facut site-ul unui ONG, CENTRAS. Pe gratis, desigur. Echipa lor e formata din genul ala de oameni care fac lucruri doar pentru ca sunt misto, amuzante, interesante sau bune. La fel ca in viata, in business nu totul e legat de succes sau bani. 

“Eu am terminat dreptul, insa am mers pe online din prima. Sigur, uneori te gandesti ca ai putea face mai multi bani mergand in zona asta mai corporatista, insa la finalul zilei conteaza sa poti spune ca si maine o sa fie o zi plina, dar cel putin faci si lucruri misto. Ma gandesc ca lucrurile misto sunt alea care folosesc in mod colaborativ. Alea care nu realoca feliile placintei existente, ci maresc placinta. Sau o fac mai pufoasa.”, spune Catalin. Si daca mai multi oameni de afaceri ar gandi asa, probabil ca lumea ar arata altfel. 

Secretul succesului

“Entuziasmul. Daca tu crezi intr-un lucru, o sa se intample, daca nu crezi, nu se va intampla.” Asta e secretul reusitei unui start-up in online in opinia lui Catalin, dar el este un idealist. Este probabil ultimul om din business care inca mai crede ca lumea e buna si visele se implnesc . Optimistul din online isi ia inspiratia din carti. Se declara dependent de literatura si citeste ceteva carti pe saptamana, lucru rar in era Google-Wikipedia. Si cum consumul de literatura nu dauneaza grav sanatatii, Catalin n-are niciun motv sa se lase de viciul sau. 

Pe langa Internet si carti, antreprenorul consuma cu placere ceai, gateste o paella buna de te lingi pe degete si, acum cativa ani, cand inca mai avea timp, scria pe blogul sau personal, catastif.com. Cu putin timp inainte sa uite de blogul sau, Catalin scria: “S-au adunat multe despre care as putea vorbi, insa am impresia ca vorbele se spun cel mai bine la un pahar de vin, sau pe o banca, sau pe o canapea, si mai putin pe internet. Am impresia ca e prea mult exhibitionism pe internet - uita-te la mine, I’m cool, fac chestii, stiu lucruri.” Catalin prefera sa faca decat sa se povesteasca. 

  • De ce ne plac barbatii din online: Catalin Tenita. In business nu totul e legat de succes sau bani

related posts

Modifică setările cookies