Dupa o scurta perioada de presa si 5 ani petrecuti intr-o agentie multinationala de publicitate, in anul 2005 a lansat agentia GMP PR. Palmaresul agentiei include titlul de "European Newcomer Agency of the Year" si "Best PR Launch of the Year". In 2011, GMP PR a fost numita Agentia de PR a Anului in Romania, titlu pe care agentia il mai castigase o data in 2006.
Luna aceasta te poti intalni cu Ioana la Universul DallesGO, unde preda un curs de PR. Daca esti pasionata de comunicare si visezi la o cariera in domeniu, poti castiga un astfel de curs, participand la concursul organizat de perfecte.ro si Universul DallesGO. Mai multe detalii vei primi in curand.
Cine sunt femeile care vin la cursurile tale si ce vor invata sa faca, practic, pana la finalul cursului?
Nu sunt numai femei, sunt si cativa barbati. (zambeste) Sunt, pe de o parte, oameni care lucreaza deja in PR, dar care nu au avut o pregatire teoretica sau vor pur si simplu sa-si reimprospateze cunostintele. Pe de alta parte, tineri care aspira la o cariera in PR. Mai este un procent mai mic de persoane care o fac doar ca si hobby, sa invete ceva nou, care ii poate ajuta la un moment dat.
Este un curs intensiv de 12 sedinte, in care acoperim toate zonele PR-ului – de la brand PR, corporate, crisis, CSR, personal branding. La final ai o imagine de ansamblu despre ce presupune meseria de comunicator si suficiente cunostinte in profunzime ca sa o poti practica. Are o mare componenta practica, analizam studii de caz, povestim despre ce se intampla real in PR-ului din Romania, ce oportunitati sunt. Eu sunt inainte de toate un practician si asta se va simti in curs.
PR-ul e un domeniu hot in prezent. Tot mai multe tinere vor sa urmeze o cariera in PR, chiar daca nu stiu despre ce este vorba. De unde crezi ca vine aceasta atractie?
Este un miraj. Este o meserie cool, la moda, fiindca este asociata cu cocktailuri, socializare si fete frumos imbracate, dar asta este cam 10% din ce facem noi. Cand spui PR iti vine in cap Samantha din “Sex and the City”, Gucci, Vuitton si lansari de restaurante.
Este, intr-adevar, un job frumos care iti aduce multe satisfactii, dar din alte puncte de vedere decat isi imagineaza oamenii. De exemplu, putini stiu ca noi ne petrecem cam 80% din timp la birou, scriind prezentari si texte. Nu este glam, este munca de research, de analiza, de consultanta. Se munceste mult, sub presiune. Deschidem si inchidem fabrici, rezolvam crize, scriem declaratii. E dinamic, fun, te creste enorm din punct de vedere personal, dar nu este o meserie usoara. Iar skills-urile strategice primeaza in fata celor de networking in construirea unei cariere in domeniu. Dar da, primim si invitatii la evenimentele mondene din oras, iar din cand in cand le mai si organizam.
Care sunt calitatile pe care crezi ca trebuie sa le aiba un profesionist in PR?
Cultura generala, capacitati analitice, creativitate, social skills, capacitate de adaptare.
De ce crezi ca nu sunt mai multi barbati in acest domeniu?
Cred ca este o meserie in care pentru a comunica cu oameni din foarte multe zone ai nevoie de empatie si rabdare. Iar femeile sunt un pic mai bune decat barbatii la asta.
Rihanna este una dintre cele mai controversate vedete in acest moment. Daca ai fi PR-ul ei, cum i-ai gestiona imaginea?
In PR-ul de show biz, controversa este un element important. Controversa te tine pe prima pagina a ziarelor, mereu in atentia publicului. De exemplu, Lady Gaga este un brand construit foarte bine, pe soc. Iar apropo de Rihanna, ea a fost mereu pozitionata ca o fata rea. Gesturile si actiunile ei nu fac decat sa confirme pozitionarea, sunt in aceeasi linie. Vor fi oameni care nu le vor aprecia, vor fi companii care nu se vor asocia in veci cu ea, dar o schimbare majora nu ar fi in avantajul ei. Madonna a dat foc la cruci la un moment dat si a fost contestata de Vatican. Era parte din povestea Madonnei, fanii asteptau asta de la ea.