Cum sa faci o afacere de succes din jocuri de cuvinte. Trei tinere vand romanilor tricouri cu "dume de mestecat"


Trei fete nonconformiste si cu o imaginatie bogata creeaza tricouri cu mesaje originale pe care le vand online tinerilor cu simtul umorului. "Dume de mestecat" este un brand cunoscut printre cei care isi doresc sa poarte "altceva". Camelia Cucolea, Laura Ionescu si Ioana Zvac imprima tricouri cu cele mai trasnite mesaje si le vand pe internet.


Camelia, Laura si Ioana lucreaza intr-o agentie, dar se ocupa si de brandul Dume de mestecat, responsabil pentru o intreaga colectie de tricouri nonconformiste si cool, cu mesaje care mai de care mai trasnite.

"Vorbele de duh" de pe tricouri -  sau "dumele de mestecat", asa cum le spun fetele  - sunt propria lor creatie si sunt tare mandre de ele. Cei care vor sa comande un tricou isi aleg "duma" preferata si fac o comanda online, pe Facebook.

Cine sunt tinerele din spatele brandului Dume de Mestecat? Cum v-ati cunoscut si cum ati luat hotararea sa incepeti un business impreuna?

Suntem 3 tipe. Camelia Cucolea, Laura Ionescu si Ioana Zvac. Nu stim precis cand ne-am cunoscut, uneori e ca si cum asa ne-am trezit asa intr-o dimineata, stiindu-ne. Prima oara in perechi: Laura si Cami, apoi Laura si Zvac, apoi, prin contagiune, toate. Lucram impreuna intr-o agentie de digital din Bucuresti. Nu am luat decizia de a incepe un business, mai degraba business-ul ne-a luat pe sus pe noi, a zis ‘ia gata, hai ca m-am facut mare, nu faceti si voi ceva?’. Si am facut, tot facem, ne reconfirmam asta la fiecare comanda.

Ce studii aveti si ce faceati inainte de a crea tricouri cool? 

Suntem oamenii aceia care iti vor zice fara sa se gandeasca de doua ori ca lucreaza in alt domeniu decat cel pentru care s-au pregatit. Laura a terminat Istoria si Jurnalismul, dar e copywriter. Zvac a terminat Stiintele Politice, dar acum e social media manager, iar Cami a terminat Relatii Internaționale si Studii Europene, dar e designer. Deci un copy, un social media manager si-un designer au intrat intr-un bar. Restul e o duma.

CITESTE SI: Ana Banica infrumuseteaza camerele romanilor. Cum a transformat pasiunea de a desena intr-un business cu autocolante

Care este rolul fiecareia dintre voi in acest business?

Laura, careia i se zice Luluts, e head of copy. Zvac e social media boss si Cami e head of design. Glumim, suntem doar 3. Avem roluri fluide, depinde de zi. Uneori raspunde Luluts la comenzi, alteori Zvac. La fel si cu PR-ul, facem pe rand. Designul e in mainile lui Cami si acolo nu ne bagam. Inca. 

Mesajele de pe tricourile voastre sunt foarte haioase. De unde va inspirati?

Nu ne inspiram. Unele dume sunt typo-uri verbale, altele in scris. Dam peste ele in fiecare zi, le notam mai pe toate si apoi le triem. Iar multe dintre ele vin din partea oamenilor.

Care este profilul clientului vostru? Considerati ca produsele voastre sunt pentru toate varstele?

Clientul nostru este are multmultmult umor. Nu stim exact cat castiga pe luna, daca are studii superioare sau nu, daca iese des in oras. Ce stim e ca alege dumele pentru ca-i plac cadourile care zic ceva, iar ale noastre vorbesc de ceva vreme.

 

Faceti si tricouri specializate? Care a fost cea mai bizara cerinta de pana acum din partea unui client?

Mai apar mici modificari pe design, dar nu luam comenzi custom. Dumele sunt un produs la care tinem, nu doar niste simple cuvinte pe un background si ca atare, in urma selectiei, postam doar ce ni se pare bun. Deci nu ilustram dume la cerere. Cerinte bizare nu au existat, dar le asteptam cu zambetul pe buze. 

CITESTE SI: A creat generatia de profesori care va schimba Romania. Cum a reusit Corina Puiu de la Teach for Romania sa duca dascali de top in cele mai sarace comunitati din tara

Care a fost cel mai dificil moment de cand ati inceput businessul? Dar cea mai mare satisfactie cand ati avut-o?

Perioada Craciunului a fost una deosebit de aglomerata si atunci a fost destul de greu sa ne descurcam, dar am scos-o la capat. Satisfactiile? Cand am luat locul III la Webstock, cand am mers la primul targ de chestii handmade, cand Google Docs-ul in care centralizam tot a inceput sa se umple cu tot felul de obiective si comenzi, cand am lansat colectia de ‘Dume de bine’ pentru Ofelia

Aveti si vedete printre clientii vostri?

Avem, avem. Stefan Matei, de la Les Elephants Bizarres, Bogdan Serban, Ioana Blaj. Si mai sunt, dar nu-i dam pe toti din casa. 

Vindeti si in strainatate?

Nu, inca nu vindem in strainatate, dar ne gandim la o varianta de a exporta dumele. 

Care sunt designerii vostri preferati?

Cami e graphic designer, deci designerii ei sunt de fapt ilustratori: Peter Jaworowski, Ken Lo si pe partea de ilustratie, PEZ. Zvac e fan Rick Owens, pe partea de haine, iar Luluts sta cu ochii pe Daniel Silverstain, peste care a dat foarte recent.

Cu ce va mai ocupati in afara de acest business?

Lucram intr-o agentie de digital. Laura e copywriter, Cami e designer, iar eu (Zvac) sunt social media manager. In rest citim (carti si graphic novels), desenam, scriem, gatim (mancare si doggie treats), consultam astrele cu privire la ceea ce urmeaza (sic!), bem cafea si lenevim.

Majoritatea clientilor vostri cumpara tricourile pentru a le face cadou pentru ca sunt mai deosebite?

Da, se intampla des sa primim comenzi pentru ca oamenii cauta cadouri faine. Tricourile prind la oameni care au nevoie de un cadou creativ foarte rapid. Iar unele dintre mesaje se potrivesc din prima, e dragoste la prima citire. 

Cum arata o zi la “birou”? Mai aveti si timp liber? 

Pai ne trezim pe la 7.30-8.00, cafea, cafea, poate mic dejun, apoi se face seara, nu stim exact cum a trecut timpul, apoi o carte buna si somn. Si o luam de la capat. Avem timp liber atunci cand vrem. 


Un material de Doina Goanta

  • Cum sa faci o afacere de succes din jocuri de cuvinte. Trei tinere vand romanilor tricouri cu dume de mestecat

related posts

Modifică setările cookies