Jurnalismul, mostenire de familie
Anna Wintour s-a nascut in noiembrie 1949 in Marea Britanie, ca fiica cea mai mica a lui Charles Wintour, editor la London Evening Standard si a lui Eleanor Trego Baker, fiica unui profesor de la Harvard. Ea are radacini regale – este stra-stra-stra-nepoata lui Lady Elizabeth Foster, Ducesa de Devonshire, care a fost si o scriitoare faimoasa a secolului 18. Nici nu e de mirare ca s-a indreptat inspre domeniul jurnalismului.
Moda, o insistenta a tatalui
"Cred ca tatal meu a decis ca ar trebui sa lucrez in domeniul modei", a declarat Anna. Acesta i-a aranjat primul job in cadrul unui butic influent al vremii, la 15 ani, dupa care a fost nevoita sa urmeze si niste cursuri de moda, tot la insistentele parintilor. A renuntat rapid la ele, pe motiv ca “Ori te pricepi la moda, ori nu”.
Totusi, a mers mai departe cu moda. Primul job la o revista de moda a fost ca asistent editorial la Harper's & Queen, dar a renuntat la el si a emigrat in America, impreuna cu iubitul ei, tot jurnalist, Jon Bradshaw.
In State, a trecut prin mai multe reviste de moda: Harper's Bazaar (junior fashion editor), Viva (fashion editor, datorita iubitului ei), Savvy (fashion editor) si New York (fashion editor) – unde a inceput sa atraga atentia cu pictorialele de moda pe care le facea si unde a inceput sa puna celebritati pe coperta (a fost prima care a speculat succesul lor pentru vanzari).
Vogue – interviul care a esuat din cauza tupeului
Un fost coleg de-al ei i-a aranjat un interviu la Vogue, cu editorul de pe atunci, Grace Mirabella. Aceasta a dat-o afara in momentul in care Anna i-a spus ca vrea sa obtina pozitia ei. Dupa ceva timp, ea a devenit primul director creativ al revistei, o pozitie destul de confuza. Dupa zece luni, visul i s-a indeplinit si a devenit editorul Vogue America.
Anna a revolutionat revista, incepand cu pictorialele. Ea a inceput sa foloseasca modele cunoscute, sa le pozeze afara si nu doar in studio si a mixat creatiile haute couture cu cele foarte ieftine. Totodata, ea a creditat fotografii, make-up artistii si hairstilistii.
Datorita ei, revista Vogue a reusit sa se mentina lider pe piata, inaintea celor trei concurente: Elle, Harper’s Bazaar si Mirabella (revista predecesoarei ei). Tot ea a introdus cele trei reviste Vogue de nisa: Teen Vogue, Vogue Living si Men's Vogue.
Cum si-a vandut sufletul diavolului
“Cea mai rea sefa din lume”, Anna si-a dobandit aceasta titulatura din momentul in care a inceput sa aiba asistenti. Un fost angajat al ei a si scris o carte, “Diavolul se imbraca de la Prada”, care a fost ecranizata in distributia lui Meryl Streep si Anne Hathaway.
Nimeni nu are voie sa urce cu ea in lift – o asistenta a si fost concediata din cauza asta. Este foarte distanta cu angajatii ei, este perfectionista si extrem de pretentioasa. Nu angajeaza persoane grase, ba chiar a pus-o pe Oprah sa slabeasca inainte de a aparea in Vogue. Nu pune femei obisnuite in revista, chiar daca acestea au o poveste impresionanta.
Totodata Anna a fost cea care a incurajat folosirea blanurilor naturale in moda, motiv pentru care a si fost de multe ori atacata de sustinatorii PETA. Chiar si Pamela Anderson a declarat ca Anna Wintour este persoana pe care o uraste cel mai mult, deoarece incurajeaza designerii si modelele sa poarte blanuri.
Designerii, la degetul ei mic
Datorita ei, casa Dior l-a angajat pe John Galliano, iar milionarii lumii investesc in tinerii designeri, pe care ea ii sustine. Ea a convins designerii sa le ofere celebritatilor haine gratis, pentru a fi promovati si in functie de programul ei show-urile de moda de la Milano din anul 2008 au fost programate.
Brandul Anna Wintour
In cei 23 de ani de cand este editorul Vogue America, Anna Wintour a devenit o adevarata institutie in lumea modei. Sub ochelarii de soare negri si tunsoarea bob care-i acopera partial fata, se ascunde o privire ascutita care anticipeaza trendurile si sustine tinerii designeri.