Cum si-a inceput cariera
Natalie si-a inceput cariera la revista „Women’s Wear Daily”, din America, iar in 1997 l-a cunoscut pe bancherul Arnaud Massener, cu care s-a si casatorit. S-a mutat apoi in Londra, iar la 33 de ani lucra la publicatia „Tatler”, unde era asistenta Isabellei Blow. Pe atunci se ocupa de pictorialele de fashion, iar ideea unui business axat pe shopping online i-a venit in momentul in care cititoarele sunau la redactie pentru a intreba de unde isi pot cumpara hainele pe care le vad in revista.
Natalie si Arnaud Massener
De aici, pana la a pune pe picioare cel mai de succes site de shopping din lume nu a fost decat un pas! Era insarcinata cu primul copil cand a inceput aceasta afacere, dar asta nu a impiedicat-o sa isi faca planuri de viitor. A incercat sa gaseasca finantare pentru proiectul ei, insa nimeni nu i-a oferit credibilitate. Sotul ei a fost singurul care a crezut in ea si a ajutat-o sa gaseasca 1,2 milioane de lire pentru capitalul social si investitia de inceput.
Si-a inceput business-ul in bucataria din apartamentul ei din Chelsea, impreuna cu doar doi angajati. „Am imprumutat de la sotul meu un laptop care abia mai mergea, am intrat pe net si nu am mai iesit :),” a declarat Natalie. „Nu mi-a venti sa cred ca e posibil sa stai in apartamentul tau din Londra, sa dai click pe o jacheta Victorian din Wisconsin, iar cineva de acolo sa ti-o trimita,” a adaugat ea.
De la 2 angajati, la 1000!
Succesul venit in 2004, odata cu castigarea titlului de cel mai bun magazin, la British Fashion Awards, iar acum, cei doi angajati au devenit 1000, impartiti intre Londra si New York. Iar micuta bucatarie s-a transformat si ea intr-un sediu imens, cu pereti din sticla si cu multe calculatoare si cutii negre, elegante, in loc de standere cu haine. Ca locatie, a ales cel mai cunoscut mall din Londra. „Imi place ideea de a avea la un loc magazinele clasice, alaturi de cele online,” spune Natalie.
„Le vindem haine atat femeilor care stau la birou pana seara, cat si celor care stau acasa cu copiii sau chiar vedetelor care vor sa faca shopping fara sa le vada nimeni. Unele cheltuiesc 7.000 de lire de fiecare data cand cumpara de pe site, altele asteapta reducerile si se rasfata cu haine pana in 100 de lire. Dar toate impartasesc aceeasi dragoste pentru hainem iar misiunea noastra este sa le transformam in cele mai bine imbracate femei,” povesteste fondatoarea imperiului Net-a-Porter.
A primit o oferta pe care n-a putut sa o refuze
Crearea aceastei comunitati sofisticate, formate din cliente care stiu cu adevarat ce vor, a atras extrem de multi investitori. La 10 ani de la lansarea site-ului Net-a-Porter, Natalie a primit de la Richemont o oferta de 350 de milioane de lire. La doua milioane de vizitatori pe saptamana, din 170 de tari si cu o medie de cheltuire de 500 de lire, nu e de mirare ca business-ul lui Natalie a avut un asemenea succes. Nu e deloc usor sa vinzi o rochie de 8.000 de euro pe internet, unei persoane care nu a probat-o sau nu a atins-o nicidata!
Chiar daca a vandut 80% dintre actiuni, Natalie Massenet a ramas in continuare pe un post de conducere in companie si in plus, se ocupa si de revista cu acelasi nume. Femeia de afaceri nu s-a oprit insa la Net-a-Porter si a creat inca un site de succes, TheOutnet. Ideea i-a venit atunci cand a analizat cele doua categorii de clienti care obisnuiau sa cumpere de pe Net-a-Porter: erau femei care isi permiteau cele mai noi colectii, abia prezentate pe catwalk si femei care intrau doar in perioadele reducerilor. Pentru cele din urma, Natalie a creat TheOutnet, site-ul pe care designerii isi vand hainele din colectiile trecute, la reduceri foarte mari.
Inspiratia de moment, secretul succesului
Intrebata cum a ales numele site-urilor, inspirate atat de bine din „pret-a-porter” si „outlet”, Natalie a inceput sa rada. „Mai bine nu va spun ca in 2000, am vrut sa numesc Net-a-Porter-ul „What’s New Pussycat”. Noroc ca am avut un avocat cu capul pe umeri!” a povestit femeia de afaceri. Cat despre TheOutnet, alegerea a venit dintr-o coincidenta foarte amuzanta. „Vorbeam cu directorul de marketing si in loc sa spun outlet, am spus „Stii ceva, hai sa gasim odata un nume pentru outnet-ul asta. Si asa a ramas!” si-a amintit Natalie.
Cele doua nume au facut deja istorie, iar in prezent, peste 300 de designeri isi vand creatiile acolo. Daca credeai ca Natalie si-a indeplinit toate obiectivele si nu mai are niciun tel la care sa viseze, te inseli. „Intr-o buna zi, voi vinde Chanel pe Net-a-Porter”, spune ea despre singurul designer care a rezistat pana acum tentatiei de a-si vinde creatiile online.
Si pentru ca barbatii nu sunt nici ei de neglijat, Natalie a lansat in februarie un alt site, dedicat in intregime lor – Mr. Porter. Pe plan personal insa, nu i-a mers la fel de bine ca in cariera. Natalie a divortat in mai de sotul ei, Arnaud, alaturi de care are doua fetite.
Foto: Getty