Malvina Cervenschi, drumul de la vedeta tv la femeie de afaceri. Cum a cladit un business de la "o ata si un pandantiv"


Malvina Cervenschi nu regreta ca a dat statutul de vedeta tv pe cel de femeie de afaceri. Brandul ei de bijuterii, Malvensky, este apreciat de fashionistele si de vedetele din Romania si, in curand, se va extinde pana la Hollywood.


Pe Malvina Cervenschi o stiti de pe vremea in care prezenta jurnalul de dimineata de pe TVR. Apoi ati remarcat-o in paginile revistelor de moda, mereu la rubrica celor mai bine imbracate vedete.

A realizat o colectie de haine in colaborare cu designerul si buna ei prietena Rhea Costa si conduce cu succes propriul business - Malvensky. Malvina a reusit sa se impuna ca designer de bijuterii, bratarile ei cu snur rosu si pandantiv fiind printre preferatele fashionistelor din Romania.

Ai devenit o business woman veritabila. Cum ai reusit sa faci tranzitia de la statutul de vedeta tv la femeie de afaceri de succes?

Antreprenoriatul a fost un domeniu care m-a atras dintotdeauna, dar am tot considerat ca nu era momentul... Un business nu inseamna doar pasiune. Este un algoritm mult mai complex, care presupune experienta, cunoasterea pietei unde doresti sa intri, cercetarea nevoii publicului si o intelegere foarte corecta a sistemului in care patrunzi. 

O provocare inseamna sa incepi ceva nou dupa o perioada in care te-ai format intr-un alt domeniu, in calitate de simplu angajat la stat.

Lucrurile s-au schimbat pe parcurs in momentul in care am descoperit ca pot face mai mult pe cont propriu: din angajat la stat am devenit asociat unic.

Experienta a fost una noua, mai ales ca in sistemul educational romanesc nu ai de-a face nici macar cu o minima experienta de antreprenoriat. Nu-mi aduc aminte sa fi facut cunostinta cu ceea ce inseamna munca in echipa, posibilitatea de a realiza castiguri din activitatea proprie, managementul bugetului personal, lucruri pe care altii le invata poate din primii ani de scoala. 

A fost o provocare sa transform o simpla idee intr-o afacere fara niciun fel de plan de business sau investitie. Cu siguranta, faptul ca sunt persoana publica m-a ajutat mai tarziu in promovarea afacerii, mentinerea legaturilor cu media, crearea unui plan de marketing, plan de promovare, comunicare.

Insa la inceput nimeni nu stia cine face aceste bratari rosii cu pandantive vandute pe un carton cu mesajul "Make a wish and let it happen" pana in momentul in care am gasit numele brandului: Malvensky si am adaugat semnatura pe carton: Malvina. Abia dupa aceea s-au creat o pagina de facebook, un shop online, site-ul oficial, etc.

Rezumand, provocarea a constat in a crea o poveste in spatele unui brand nou. De multe ori imi place sa spun ca vand dorinte si nu bijuterii. Si sper ca experienta mea sa fie inspiratie pentru toti cei care isi cauta un drum in viata si nu stiu cum sa obtina acest lucru.

Te-a ajutat in afaceri faptul ca erai cunoscuta, ca stia lumea cine esti?

Bineinteles, oamenii reactioneaza foarte bine la Malvina Cervenschi, iar brandul Malvensky a venit, in mod firesc, ca o recunoastere a statutului de persoana publica. Dar asta nu inseamna ca succesul brandului a venit de la sine, din contra. Oamenii au asteptari mari, iar Malvensky si-a construit in timp o reputatie ireprosabila si o imagine puternica. 

Ce ne poti povesti despre inceputurile tale ca designer de bijuterii? Cum te-ai apucat de acest business?

Mi-am dorit propria afacere, sa fiu propriul manager, sa am libertatea de a-mi coordona viata profesionala. Am vrut sa creez un produs care sa nu mai existe pe piata romaneasca, care sa aiba o poveste si un mesaj direct adresat oamenilor. 

De asemenea, am vrut sa pornesc un business fara o investitie semnificativa, dar care sa aduca o anume plus valoare in viata celor din jurul meu. La inceput am incercat sa imi achizitionez o bratara simpla din snur rosu, dar nu reuseam niciodata. 

Gaseam 2 variante de bratari cu snur rosu: prea ieftine sau prea scumpe. Din dorinta de a purta un asemenea accesoriu, realizam o astfel de bratara din orice snur rosu gasit la intamplare la care agatam un pandantiv cu o semnificatie speciala pentru mine. Acelasi lucru l-am facut cand  vroiam sa daruiesc un cadou special persoanelor dragi.

Ideea de business s-a dovedit a fi chiar la mana mea. Am realizat doua bratari  pe care le-am lasat intr-o cutie in atelierul prietenei mele, designerul Andreea Constantin, cea care a creat brandul de imbracaminte Rhea Costa. Cele doua snururi si pandative pe care le-am montat si le-am lasat la showroom nu erau branduite, nu era impachete in niciun fel, insa au fost imediat remarcate de o clienta care impartasea aceeasi dorinta ca si mine. In acea seara, s-au vandut primele 2 bratari Malvensky Charms si m-am convins de reactia autentica a celor care primesc sau poarta aceasta bratara simpla, dar semnificativa. 

Sursa foto: Malvina Cervenschi/ Facebook

Intre timp, afacerea s-a dezvoltat si de la doua bratari a ajuns cinci colectii si la o intreaga echipa. Dar chiar si acum, la 4 ani dupa ce am lansat businessul, tot eu sunt cea care scrie mesajul “Make a wish and let it happen”, inscriptionat pe fiecare plic in care este impachetata o bijuterie Malvensky. 

Modul de impachetare a bijuteriilor este unul original, inedit si personalizat. Nu printez  cartoanele pentru ca imi doresc ca bijuteriile sa pastreze amprenta mea energetica.  Mesajul “Make a wish and let it happen” nu este intamplator. Cred cu putere in faptul ca oamenii aleg sa se gandeasca si la ei si aleg sa-si indeplineasca dorintele, daca cineva le atrage atentia.  

Brandul Malvensky este apreciat de vedete si de fashioniste. Cum ai reusit sa te impui pe aceasta piata? Care crezi ca sunt atuurile brandului tau?

Malvensky este proiectul meu de suflet. A inceput ca o dorinta si dorinta mi s-a indeplinit. Aceasta este esenta acestui brand si dovada ca, daca crezi cu adevarat in tine, daca lucrezi spre indeplinirea obiectivelor cu pasiune si daca te inconjori de oameni care conteaza, poti sa realizezi ceea ce ti-ai propus, iar rezultatele vor fi si mai spectaculoase. 

Din pacate, marea majoritate a oamenilor este prinsa intr-un carusel de forte externe care le anhilizeaza inclusiv dorintele. Uita sa traiasca frumos, uita sa isi doreasca lucruri. Malvensky este, de fapt, o filozofie de viata concentrata intr-o alchimie de culoare, aur si diamante,  purtata la incheietura pentru a ne aminti in fiecare moment ca visele devin realitate.

Am cladit un business pornind de la o ata si un pandantiv. Satisfactia vine din faptul ca vad oamenii purtand cu drag bratarile, crezand in puterea lor, iar acesta este atuul principal al brandului. Ma simt fericita cand vad ca sunt daruite.

Te-ai gandit vreodata ca nu o sa mearga? Ti-a fost teama sa nu fie un esec?

Niciodata, deoarece pornesc fiecare proiect cu incredere, speranta si entuziasm.

Cu cati oameni ai pornit la drum si cat de mare este echipa ta acum?

Am avut intotdeauna oameni lang mine pe care m-am putut baza, dar abia acum pot spune ca echipa mea este in intregime completa. Sonia, Mariejeane si Lina sunt sufletul acestui brand, dar lucrez in colaborare si cu alti cativa free lancers.

Care este colectia la care tii cel mai mult si de ce?

Colectia Infinity este proiectul meu de suflet. Pentru ca l-am realizat cu multa migala si inspiratie si in mesajul caruia cred cu tarie: True love is infinite and beyond…

Ai fost vreodata tentata sa te muti in State, avand in vedere ca parintii tai au stat acolo? Ce te-a determinat sa ramai aici?

Am ales sa raman in Romania pentru ca, pur si simplu, imi iubesc tara, traditiile, locurile dragi. In jurul acestei tari mi-am construit identitatea si imi place sa cred ca ii ofer la randul meu ceva pretios si valoros prin munca pe care o fac.

Ti-e dor de viata din televiziune? Care erau atuurile si dezavantajele jobului de prezentatoare tv?

Nu pot afirma ca imi este dor de televiziune, deoarece sunt fericita si implinita prin ceea ce fac acum. 

Cum decurge o zi din viata ta? Cat timp stai la birou? 

Atata timp cat este nevoie pentru a bifa toate To do-urile de pe lista. Zilele le impart intre atelier si fabrica, creatie si administratie, dar nu uit de timpul personal cu cei dragi sau de momentele de relaxare atat de necesare.

Care este implicarea ta propriu zisa in aceasta afacere? Contribui la designul bijuteriilor? 

Toate bijuteriile din colectiile Malvensky sunt realizate pe baza creatiilor mele. In procesul de  realizare a unui produs ma implic in toate etapele, de la design pana la promovare. Imi place in mod special sa particip la partea de creatie, deoarece este cea mai sofisticata, dar si cea mai  relaxanta.

Te gandesti sa te extinzi si in designul de haine? Ai deja o colectie in colaborare cu Rhea Costa.

Nu m-am gandit la asta lucru, dar nu spun niciodata niciodata.

Ce face Malvina Cervenschi in timpul liber? 

Calatoresc foarte mult, ma duc la sala, merg la cinematograf, redescopar Bucurestiul prin ochii unui turist,  citesc carti de dezvoltare personala si antreprenoriat, vizitez locuri speciale, sau doar petrec timp de calitate cu Dorian si Soho, motanul nostru.

Esti o prezenta destul de discreta in peisajul moden romanesc. Cum ai reusit sa te tii departe de scandaluri? Practic, ai o imagine impecabila…

Nu imi plac barfele, scandalurile sau timpul pierdut cu paparazzi. De aceea aleg sa imi petrec fiecare clipa a vietii mele prioritizand ce este esential si important pentru mine. Nu merg decat la evenimente care imi fac realmente placere si unde ma bucur sa intalnesc oameni frumosi si de calitate.

Esti intotdeauna in topul celor mai bine imbracate vedete de fiecare data cand participi la un eveniment monden. Zi-mi trei reguli de stil de la care nu te abati niciodata:

- port doar ce mi se potriveste, indiferent de tendinte

- aleg accesoriile cele mai adecvate tinutei

- merg mult pe instinct si intuitie atunci cand e vorba de moda 

Aparitiile tale sunt impecabile. Petreci mult timp in saloanele de infrumusetare?

Absolut deloc. Prefer sa imi petrec timpul liber alaturi de oameni dragi, iar pentru aparitiile publice de cele mai multe ori ma ocup singura de ce inseamna styling, make up, hair, etc

Te deranjeaza faptul ca presa din Romania este mai interesata de viata ta intima decat ceea ce ai realizat pe plan profesional?

Nu am constatat acest lucru si nu ma raportez la presa cand este vorba de viata mea personala.

Ce vedeta ai vrea sa vezi purtand bijuteriile tale?

Deja am in derulare un proiect de Celebrity PR care se ocupa de promovarea bijuteriilor Malvensky la Hollywood, asa ca in curand vom vedea bijuteriile noastre purtate de toate celebritatile din America.


Un material de Doina Goanta

  • Malvina Cervenschi, drumul de la vedeta tv la femeie de afaceri. Cum a cladit un business de la o ata si un pandantiv

related posts

Modifică setările cookies