“Creativitatea este un conglomerat de imaginatie, de productivitate, de putere de a lua decizii. Dar pentru mine, strict, creativitatea inseamna totul”, spune Vintila, care pune ingradirea impulsurilor creative din copilarie pe seama regimului de atunci.
“Inainte de ’89 in scoala nu se punea accent pe creativitate, nu se creea un link intre domenii si ceea ce urma sa invatam noi. Intamplator am fost un norocos, pentru ca am avut parinti cadre didactice, unele bune, si mi-a fost stimulata creativitatea de la o varsta frageda. Dar si ei se inscriau pana in 1989 in niste canoane”, isi aminteste DJ-ul.
Ce poate face un parinte ca sa incurajeze creativitatea copiilor?
“In primul rand, copiii sunt incurajati sa se joace. Prin joaca le dai sansa de a patrunde si in alte zone, cu care nu sunt obisnuiti. La copii, creativitatea este o chestie legata de multiinteligenta, asa cum o numesc cercetatorii, acel tip de inteligenta pe care copilul si-o dezvolta intr-un anumit domeniu spre care e indreptat. Copiii trebuie sa fie incurajati sa priveasca liber in dreapta si-n stanga, ca sa creeze legaturi. S-a dovedit ca cei care s-au jucat mai mult cand erau mici, se dezvolta mai bine”, spune Vintila.
Acesta considera ca impulsul creativ trebuie incurajat si sustinut atat la scoala, de catre profesori, cat si acasa, acolo unde ar trebui sa aiba parte de un mediu propice exprimarii cat mai libere.
“Pentru societatea in care traim, este esential sa incurajam copiii sa fie creativi. Abia la mijlocul anilor ’80, in scolile bune din Europa a fost introdusa creativitatea ca materie si a fost acceptata ca fiind un lucru strict necesar. Cadrele didactice si mediul creat de parinti acasa sunt ceea ce dezvolta creativitatea unui copil”, este de parere prezentatorul.