(P) 5 exemple de afaceri offline pentru care prezența corectă online devine esențială


Când este vorba despre promovare online, pare că subiectul este de interes doar pentru companiile care au o legături directă cu internetul, în sensul că își vând produsele online. Însă online business nu înseamnă doar e-commerce. Dincolo de comerțul electronic așa cum este acesta perceput în mod convențional - vânzare de bunuri materiale - există afaceri care vând servicii online sau care folosesc internetul pur și simplu pentru a-și informa publicul despre existența lor, despre oferte și promoții. 


 

De curând, multe rețele de comerț clasic - inclusiv supermarketuri și hipermarketuri - au început să vândă produse și online, în mod direct sau prin aplicații ale unor terți. Însă astfel de magazine folosesc internetul nu atât de mult pentru vânzări directe, ci pentru a atrage publicul spre locațiile lor offline. Publicitatea online, tehnicile de optimizare seo, mecanismele de PR online și marketing digital sunt extrem de relevante pentru creșterea afacerii care se bazează de fapt pe vânzări în locațiile fizice.

Există și afaceri care vând servicii exclusiv offline, de exemplu o vulcanizare sau un service auto. Totuși, online-ul a devenit relevant, căci oamenii se informează pe internet și tot acolo iau deciziile de achiziție. Ai lansat un salon de înfrumusețare? Poate un centru spa sau un cabinet veterinar? Promovarea online este calea cea mai simplă spre a atrage clienți care să te viziteze în locația ta, la adresa ta. Nu întâmplător, investițiile în promovare CPC și SEO sunt tot mai mari inclusiv în cazul unor astfel de afaceri despre care am spune, la prima vedere, că depind exclusiv de publicul care acționează în funcție de ceea ce vede în promiximitate, offline.

Iată 5 exemple de afaceri offline, care se bazează tot mai mult pe promovarea online:

1. Restaurante, cofetării, patiserii

Astfel de localuri de alimentație publică au de obicei două canale de vânzări: direct în locație și livrare la domiciliul clientului. În ambele situații, contează enorm prezența pe internet. Online, îți poți prezenta toate atu-urile, tot ceea ce te scoate în evidență. Nu ești doar un alt restaurant sau o altă cofetărie. Mai ales dacă acționeazi pe o anumită nișă (de exemplu bio sau vegan), pe internet te promovezi ușor și ajungi la publicul țintă.

2. Baruri & cafenele

Mai nou, și astfel de afaceri livrează comenzi prin curier, în proximitate, însă baza rămâne volumul de clienți în locație. Clienții iau decizii de a vizita astfel de locații inclusiv pe baza recenziilor pe care le citesc online și a altor informații găsite pe internet. În plus, poți avea succes și fără a te baza exclusiv pe traficul stradal. Plătești chirie mai mică pentru un spațiu mai "ascuns", clienții află oricum de afacerea ta de pe internet și îți caută adresa cu ajutorul funcției GPS pe smartphone.

3. Spălătorii de covoare

În marile orașe, nimeni nu mai bate covoare. Acum, este confortabil, elegant și practic să trimiți covorul la curățătorie. Nu contează locația, curierul spălătoriei de covoare va veni și va prelua covorul de la tine de acasă, apoi îl va returna curățat și parfumat. Concurența în domeniu este mare și cele mai multe companii care oferă astfel de servicii offline se bazează aproape integral pe promovarea online, mai ales pe SEO - oamenii caută pe Google când au nevoie de splătorie covoare.

4. Firme de curățenie

Tot în sfera curățeniei, ne referim de această dată la serviciile de curățenie prestate în orice locație a clientului de către firme profesionale. Acasă sau la birou, chemi o echipă de curățenie și totul va fi curățat eficient. Cum identifici firma cu care să colaborezi? Online, evident! Din nou, Google este de mare ajutor, iar promovarea seo își spune cuvântul!

5. Hoteluri & pensiuni

Agențiile de turism clasice aproape că nu mai există. Acum, aproape oricine își face rezervări online pe platforme speciale cu oferte de cazare sau direct la unitățile de cazare. Hotelurile și pensiunile se bazează pe mediul online pentru a găsi clienți. Aceștia pot veni prin intermediari (agenții de turism digitale) - care se promovează puternic online - sau direct prin website-urile deținute de hoteluri și pensiuni. A doua variantă este evident foarte avantajoasă pentru aceste locații HoReCa, pentru că se elimină comisionul plătit intermediarilor.

related posts

Modifică setările cookies