Ador city-break-urile în Italia, niciodată nu mă dezamăgesc. Anul trecut am bifat zona Puglia, în urmă cu doi ani Cinque Terre, iar acum a venit rândul Lacului Garda, pe care l-am combinat, ce-i drept, în fugă, cu un pic de… aer de Dolomiți.

Când e cel mai bine să mergi în vacanță la Lacul Garda și cu ce poți ajunge

Primăvara și toamna sunt ideale pentru a te bucura de peisajele de pe Lacul Garda: temperaturile sunt plăcute, nu sunt prea mulți turiști, iar locurile de parcare sunt la discreție. Noi am ajuns la Garda de două ori până acum, în aprilie și mai, și a fost perfect. Prima oară am zburat la Bologna, pentru că am avut și Verona în traseu, iar acum am ales să zburăm la Treviso/Veneția, de unde se face cam o oră jumate până în partea de sud a lacului, pe autostradă (circa 12 euro taxă până la ieșirea spre Sirmione). Desigur, se poate zbura si la Milano.

Vezi si:

Sfaturi pentru o mini-vacanță reușită pe Coasta Amalfi. Cum să te bucuri de peisaje și atmosferă, fără stres și aglomerație

@doina_cristiana #lagodigarda #gardalake #sirmione #brenzone #malcesine ♬ Explore the World - Brainheart & Sis

Cum ne-am organizat vacanța de 4 zile pe Lacul Garda

Ziua 1: Sirmione și Malcesine, apoi cazare în Brenzone sul Garda

De la aeroport am închiriat o mașină și ne-am propus ca în prima zi să vizităm unul dintre cele mai frumoase orășele de pe Lacul Garda – Sirmione, din zona de sud. Vremea nu a prea ținut cu noi, dar ăsta a fost și un avantaj pentru că străzile erau aproape goale și te puteai plimba în voie… dacă te lăsau ploaia… și vântul :) Am revenit la Sirmione în weekend, sâmbăta, când poliția deja nu mai lăsa mașinile să se apropie de parcările mai centrale… atât de aglomerat era! Sirmione merită vizitat, e plin de străduțe fermecătoare, restaurante, zeeeeci de gelaterii una lângă alta…

Din Sirmione am plecat spre Malcesine, altă “bijuterie” din zonă, după care am mers la cazare.

Vezi si: 3 locuri de poveste la o oră jumate cu avionul de România: trece pe lista de vacanță cele mai frumoase orășele din Puglia, Italia

Noi am ales un hotel dintr-o stațiune mai liniștită, Brenzone sul Garda, amplasat superb pe malul lacului. Se numește Hotel Villa Beatrice, are o terasă cu vedere la lac și câteva restaurante foarte bune în apropiere.

Ziua 2: Gardaland

A doua zi am dedicat-o copiilor: am mers la Gardaland. Am luat biletele online cu o zi înainte, pentru că la case au un preț mai mare. Sfatul meu și, de altfel al tuturor care au fost la Gardaland, este să evitați zilele de weekend. Și dacă se poate lunile de vară :) Noi am fost într-o zi de joi de aprilie, a fost perfect, cozi de maxim 5 minute la atracțiile în care ne-am dat sau maxim 16 minute la cele mai “periculoase”. Sunt o mulțime de atracții, pentru toate vârstele, deci distracția este garantată. Noi ne-am dat de vreo 4 ori în Mammut, singurul rollercoaster în care au acces și copii mai micuți.

Ziua 3: excursie în Dolomiti via Riva del Garda– lacul Molveno, Santa Maddalena și Bolzano

Îmi doream foarte mult să ajung în Dolomiti și, cum timpul ne presa, am ales să îi admiram din cele mai apropiate locuri de noi.

Am plecat de dimineața din Brenzone, ne-a oprit pentru jumătate de oră în stațiunea mea preferată de pe lacul Garda, Riva, iar apoi am mers, pe un traseu absolut superb, prin munți, la Molveno. Noi am ajuns cumva între sezoane, așa că era practic pustiu. Peisajul din Molveno este spectaculos – un lac de culoarea smaraldului și munții înalți în apropiere. Vis!

Visul meu era să ajung la Geisler Alm, unde este un peisaj de îți taie respirația, însă nu aveam suficient timp la dispoziție pentru un asemenea traseu. Așa că am făcut un compromis și am admirat acele creste faimoase ale Dolomiților dintr-o localitate mai apropiată de noi, Santa Maddalena.

La întoarcere, am făcut popas în unul din orașele-bijuterie din zona Dolomiților, Bolzano, preferat de turiști mai ales în sezonul de schi.

Ziua 4: turul lacului cu oprire la Limone și, din nou, la Sirmione

În ziua plecării, pentru că am găsit avion seara, am hotărât să facem turul lacului pe partea opusă de noi, cu opriri la Limone (must see) și, din nou, Sirmione.

Este a doua oară când ajung în zona Lacului Garda și mai am atâtea de văzut și făcut. De exemplu, nu am urcat cu telefericul pe Monte Baldo, din Malcesine, nu am mers pe pista de biciclete din Limone de pe malul lacului și nu am făcut niciun traseu în Dolomiți. Le-am pus pe lista pentru data viitoare!

• Mini-vacanță la Lacul Garda și în Dolomiți: aventură, peisaje care-ți taie răsuflarea și cea mai bună gelato