Încă de la prima oră a dimineții, atunci când ajungi la birou, trebuie să te organizezi ca la carte, iar primul pas e pregătirea ideală a spațiului în care lucrezi.
Indiferent dacă ai în față un desktop sau un laptop, asigură-te că ai o postură corectă pe scaun (spatele drept, cât mai lipit de spătar, genunchii la același nivel cu șoldurile și tălpile picioarelor într-o poziție plată), iar distanța față de ecran să fie una corespunzătoare. Pentru cei care lucrează în industrii creative, merită să investiți într-un monitor de calitate, eventual unul cu ecran curbat.
Apoi, dacă spațiul în care lucrezi e unul mai generos, creează-ți câteva „zone” diferite în care să te retragi în funcție de ceea ce ai de făcut. Astfel, mută-te în locuri dinainte stabilite atunci când ai de dat un telefon sau când ai de citit documente importante. Indicat e chiar și un mic spațiu de relaxare, bineînțeles cu condiția să nu adormi.
Distragerea atenției e una dintre piedicile care apar de mai multe ori pe parcursul unei zile de muncă. O planificare cât mai detaliată a activităților, pe ore, te va ajuta să depășești mai ușor momentele critice, când nu știi de ce treabă să te apuci.
De asemenea, un planificator săptămânal îți va oferi o siguranță sporită asupra sarcinilor viitoare. În aceeași idee, pentru a nu te gândi în timpul orelor de muncă la celelalte lucruri pe care trebuie să le rezolvi în viața privată, ține lângă o tine o listă cu facturile neplătite sau cu cumpărăturile pe care vrei să le faci în drum spre casă.
Organizarea perfectă a biroului presupune și lupta cu oboseala și cu momentele în care luciditatea nu mai e la cote înalte. În acest sens, plantele din jurul tău au un rol esențial în combaterea stresului și creșterea productivității.
Relaxarea poate veni și de la anumite arome energizante (de exemplu cele de portocale sau de lămâie) la care să apelezi în caz de nevoie.
Nu rata FERMA în fiecare marți, miercuri și joi, de la 21:30, la PRO TV