Pentru cele mai multe femei, chiar si simplul gand ca trebuie sa probeze un costum de baie se transforma intr-o adevarata corvoada. Lumina slaba si oglinzile inteminabil de lungi le sperie pe mamici, care incearca sa faca tot posibilul sa evite momentul cu pricina.
Un studiu recent realizat de cercetatorii australieni demonstreaza ca sesiunea de cumparaturi pe care femeile o dedica achizitionarii costumului de baie le creeaza acestora depresii si schimbari de stare.
Citeste si: Beyonce, in costum de baie la 3 luni dupa nastere. Uite ce mamica in forma este
Probarea unui bikini le face pe femei sa se obiectifice, potrivit psihologilor. In acest moment al anului, mai mult ca niciodata, ele ajung sa se intrebe cum le vad cei din jur si isi fac autocritica mult mai dur decat inainte.
Studiul efectuat de specialistii australieni a constat in patru scenarii distincte, care au fost prezentate unui numar de 102 femei care nu au absolvit inca facultatea. Ele au fost invitate sa se gandeasca la sentimentul pe care il au cand probeaza un costum de baie, cand poarta un costum de baie si se plimba la malul marii, cand probeaza o pereche de blugi cu un tricou si cand se plimba in tinuta anterioara pe plaja.
Citeste si: Obsesia pentru kilograme. 4 motive pentru care mamicile vor sa arate ca niste top modele
Cele 102 participante au completat un chestionar care a masurat gradul in care se privesc acestea ca pe niste obiecte care trebuie sa placa celor din jur. Raspunsurile lor i-au determinat pe specialisti sa ajunga la concluzia ca pentru ele momentul in care se afla in cabina de proba este unul chinuitor.
Luminile, oglinda si spatiul mic le permit sa-si analizeze defectele si le deprima pe reprezentantele sexului frumos.
Citeste si: Costume de baie in doua piese pentru fetite. I-ai cumpara micutei tale asa ceva?
Psihologii care au dus la bun sfarsit analiza au venit si cu un sfat util doamnelor si domnisoarelor de pretutindeni, spunandu-le sa evite oglinzile de acest tip, dar si pornirea de a se compara cu alte persoane.
Modelele care apar in reclamele de specialitate nu sunt un exemplu pozitiv, deci mamicile nu trebuie sa le transforme in adevarate exemple.