Din grădina Sfântului Munte, Părintele Teologos a vorbit despre minunile care se întâmplă deseori în viețile noastre și pe care, parcă, nu ne lăsăm să le vedem.
„Toată creația lui Dumnezeu este minunată. Dar într-adevăr noi suntem orbi și această orbire este foarte mare, mult mai mare decât își poate imagina cineva (…) Dumnezeu este un tată iubitor, uneori apasă și el pe butoane, adică minunile apar, să zic așa e foarte delicate, și uneori deasupra legilor naturii pe care însuși Dumnezeu le face și depășește aceste legi ale naturii – adică de exemplu teleportarea. Nu e ceva natural pentru om, dar uneori Dumnezeu face astfel de minuni ca să arate că da, băieți, aici sunt și eu, hop și eu și apar tot felul de alte vindecări sau așa mai departe”, spune părintele.
Părintele care a luat calea Muntelui Athos în urmă cu 30 de ani a vorbit și despre taina postului, dar și despre puterea rugăciunii. Monahul a dezvăluit că cea mai puternică rugăciunea este cea ciclică, rugăciunea dintr-un gând.
„Sunt trei forme de rugăciune și o să le reamintesc foarte pe scurt. Prima formă de rugăciune este rugăciunea spoveditoare, cea cu cuvintele noastre. Această formă de rugăciune este o rugăciune care sigur Dumnezeu o ascultă pentru că este produsul sincer al inimii noastre. Dar această formă de rugăciune are niște impedimente. Întâi de toate, noi dorim fără să ne dăm seama de multe ori să-l închidem pe Dumnezeu în cadre foarte strâmte ale viziunii noastre. (…) Din cauza asta, cea mai bună formă de rugăciune spoveditoare este rugăciunea de mulțumire. (…) A doua formă de rugăciune este rugăciunea liniară, o poveste…`Tatăl nostru care ești în ceruri` ….Și această formă de rugăciune care este de fapt baza slujbelor bisericii are un neajuns, care este împărtășit și de prima formă de rugăciune, acela că conține foarte mulți centri de atenție, foarte mulți magneți (…) Din cauza asta, cea mai puternică formă de rugăciune este rugăciunea ciclică, rugăciunea dintr-un gând: `Doamne Isuse Hristoase miluiește-mă`. Atât! Și mai ales dacă în această formă de rugăciune se folosește și metanierul, mintea se adună foarte bine. Contabilizarea, numărarea care se face pe metanier este esențială și aceasta nu pentru că Dumnezeu este contabil, ci pentru că asigură constanță, asigură program omului. Omul după căderea lui Adam este victima influențelor. Este foarte labil și din cauza asta are nevoie de program, are nevoie de număr pentru el, nu pentru Dumnezeu. Dacă omul în fiecare zi face 300 de `Doamne Isuse`, de ce zic 300? Pentru că înseamnă cam 10 minunte, ceea ce este ridicol de puțin, dar să fie. Dacă face 300 de `Doamne Isuse` atunci acest lucru îl împinge, asigură constanță, stabilizează, mintea se adună, iese din simțuri, se extrage de acolo și nu mai este dus de patimi, de acești magneți, ca boul de belciug”, a explicat părintele.
Episodul complet poate fi vizionat AICI.
Fotografii: Youtube/ Shutterstock