Brandul britanic a inclus în cea mai recentă colecție și un item vestimentar care a fost criticat atât de criticii de modă, cât și de publicul larg: un hanorac cu ștreang.
Hanoracul era inclus în colecţia „Tempest”, dedicată tinerilor și realizată de directorul de creaţie Riccardo Tisci.
Potrivit news.ro, printre vocile critice la adresa Burbbery s-a numărat şi cea a modelului Liz Kennedy, care a scris pe Instagram: „Sinuciderea nu este modă. Să nu uităm nici de oribila istorie a linşajului”.
Compania a retras imediat controversatul hanorac, Marco Gobbetti, reprezentantul Burberry, spunând că brandul a făcut „o greșeală uriașă”.
„Vom reflecta asupra acestui caz, vom învăţa din el şi vom lua toate măsurile pentru a nu se repeta”, a mai spus Gobbetti.
La rândul său, Tisci a spus că era vorba de o temă nautică și că nu s-a gândit nicio clipă că opinia publică va asocia funia respectivă cu un ștreang.
Burberry a distrus anul trecut haine în valoare de aproape 30 de milioane de lire sterline
Fashion label-ul Burberry a distrus produse din stocul de anul trecut în valoare de 33 de milioane de lire sterline, scria la finalul anului BBC.
Distrugerea stocului de haine nu e o practică neobișnuită în industria modei, ea fiind, de regulă, întâlnită la toate marile branduri. Louis Vuitton sau Vivienne Westwood, de exemplu, distrug tot ce nu vând pentru a își putea ține promisiunea de brand față de client – și anume că articolele pe care le cumpără de acolo sunt exclusiviste, nu sunt disponibile pentru toată lumea, așa cum ar fi disponibile dacă stocul nu ar fi distrus și acestea ar ajunge în donații sau în magazinele second-hand. Practic, aceste companii nu doresc ca produsele lor să ajungă în mâinile unor oameni care ar devaloriza atributele brandului.
Potrivit informațiilor făcute publice de compania britanică, în ultimii cinci ani, marfa distrusă de Burberry a valorat peste 90 de milioane de lire sterline, însă, potrivit declarațiilor făcute de oficialii Burberry, brandul nu consideră că acești bani reprezintă o pierdere, ci o investiție în încrederea clienților.
În ultimul an financiar Burberry a raportat o creştere a profitului cu 5%, până la 431 milioane de lire sterline, cu vânzări de până la 2,7 miliarde de lire sterline.
Vezi și: