Fetele nu vor sa auda ca sunt dragute (P)


Contrar parerii generale, fetele nu asteapta complimente. Cand, totusi, le primesc, ele n-ar trebui sa vizeze doar aspectul lor, alegerile lor vestimentare sau alte atribute care tin strict de prezenta lor fizica. Tinerele care au participat la experimentul Always* au sustinut ca remarcele pe care le primesc, in general, nu au legatura cu aspiratiile lor profesionale sau sportive, sau ca, si mai rau, le limiteaza. 

Tag-uri:

Expresii precum: ‘Esti draguta.’/ ‘Esti prea frumoasa ca sa stai intr-un laborator.’/ ‘Esti prea cuminte pentru fotbal’ etc. le forteaza pe tinerele fete sa se conformeze unui anumit stil de viata, sa fie sceptice vizavi de experiente noi, sa urmeze aceleasi cai batatorite si, in final, sa fie neincrezatoare cu privire la puterea si valoarea lor ca femei.

“De cate ori povesteam despre pasiunea mea, lumea ma privea cu surprindere si neincredere. Poate pentru ca, in perceptia lor, motoarele reprezinta incredere, iar fetele nu.”, spune Alexandra Marinescu, pilot de Formula 4 la varsta de 15 ani si vicecampioana nationala la karting in 2011. La fel ca multe dintre noi, Alexandra a intampinat tot felul de prejudecati atunci cand a decis sa-si urmeze pasiunea, dar nu s-a lasat descurajata de acest lucru, dimpotriva, a daramat prejudecatile si a ajuns sa faca performanta intr-un domeniu despre care i s-a spus ca nu e pentru fete. Alexandra s-a alaturat miscarii Always #CAOFATA pentru e ne impartasi povestea ei, in dorinta de a inspira cat mai multe fete sa isi urmeze visul, indiferent care este el. Iata aici povestea Alexandrei:

Cuvintele conteaza mai mult decat credem noi. Avem puterea sa modelam generatiile tinere prin modul in care alegem sa le indrumam: vrem o multime de tinere fete care sa fie dragute, cuminti, lipsite de curajul de a experimenta si de a inova, fete care nu sunt constiente de puterea lor? Sau vrem fete care sa aiba curajul sa se cunoasca nu prin ochii altora, ci prin ai lor, care sa stie sa ia viata in piept si sa invete din ea, care sa faca propriile alegeri?

In speranta ca nu ai ales prima varianta, gandeste-te cum poti face tu ca tinerele fete din jurul tau sa fie mai puternice si mai constiente de potentialul lor. Gandeste-te la efectul cuvintelor, sfaturilor si recomandarilor tale si fii atenta sa nu adancesti starea de vulnerabilitate pe care o resimt fetele la pubertate. Nu le compara cu alte persoane, nu le impune modelele tale de viata, nu le simplifica drumul prin viata si nu te purta ca si cum ai stii ce isi doresc, doar pentru ca ai trecut si tu prin aceeasi perioada.

Gandeste-te cum ar fi o lume in care fetele pot cu adevarat sa fie ceea ce isi doresc. Si hai sa lucram impreuna pentru aceasta lume. Alatura-te miscarii Always #CAOFATA si inspira tinerele din jurul tau sa fie #DENEOPRIT.

 

*Studiul Always Confidence & Puberty Wave II a fost derulat folosind panelul Research Now, la care au participat 1.800 de persoane de origine americana (1.300 de femei din Statele Unite cu varste cuprinse intre 16 si 49 de ani si 500 de barbati din Statele Unite, din aceeasi categorie de varsta). S-a utilizat un esantion reprezentativ la nivel national de 1.000 de femei si 500 de barbati, precum si un esantion aditional de 150 de femei afro-americane si 150 de femei hispanice. Sondajul a fost realizat in perioada 5 decembrie 2014 - 12 decembrie 2014.

---

Miscarea Always #CAOFATA este sustinuta de milioanele de fete din intreaga lume care dau expresiei #CAOFATA sensuri uimitoare. Campania Always, lansata in iunie 2014, a fost inspirata de ideea ca inceputul pubertatii marcheaza momentul in care fetele au cel mai scazut nivel de incredere, precum si de faptul ca anumite cuvinte ofensatoare pot contribui la scaderea increderii de sine. Campania a demonstrat efectul profund al expresiei „ca o fata” asupra increderii de sine inspirand astfel crearea unei miscari care a inceput deja sa schimbe perceptia publica: dupa ce au vizionat filmul #CAOFATA, majoritatea persoanelor (76% dintre tinerele cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani si 59% dintre barbati) a declarat ca videoclipul le-a schimbat perceptia asupra expresiei „ca o fata”*, conform Studiului Always Puberty & Confidence Wave II.

related posts

Modifică setările cookies