Pentru mulți, prima tendință e să scape cât mai repede de actualul angajator, drept pentru care uită să lase niște portițe deschise care i-ar putea ajuta ulterior în carieră.
Nu ne referim aici la formalitățile specifice departamentului de resurse umane. Indiferent dacă pleci prin demisie, cu sau fără preaviz, ori prin acordul părților, e indicat să te gândești la formularea unei scrisori de „adio” către superiorii cu funcții de conducere cu care ai colaborat (directori, manageri generali etc.)
S-ar putea ca această scrisoare de plecare din companie să treacă total neobservată, însă la fel de bine te poate plasa într-o postură avantajoasă pe viitor. Asta în condițiile în care lumea e mică și nu se știe dacă nu cumva vei lucra din nou cu același șef, poate chiar la același loc de muncă de la care tocmai ai plecat.
O asemeneea scrisoare de rămas bun nu trebuie să fie una stufoasă, ci să facă un scurt rezumat al despărțirii, în trei pași simpli, pe care îi prezentăm mai jos.
1. O introducere în care să-l informezi pe superior despre intenția de a pleca și care va fi ultima ta zi în companie. Motivele pentru care ai luat decizia nu-și au locul în această scrisoare.
2. E obligatoriu să formulezi un mesaj de recunoștință care să-i facă șefului o ultimă impresie pozitivă despre tine. Mulțumirile trebuie să se refere la oportunitățile primite și la lucrurile pe care le-ai învățat în perioada petrecută la locul de muncă.
3. Asigură-l pe cel căruia îi trimiți scrisoarea că vei depune toate eforturile în zilele rămase pentru a asigura o cât mai bună tranziție. Responsabilitățile tale vor fi preluate de o altă persoană, iar aceasta e principala preocupare a superiorilor atunci când apar dezertări din echipă. Așadar, încearcă să afli direct de la șef cum poți să faci cel mai bine această predare de ștafetă, astfel încât toată lumea să fie mulțumită.