Din experienţa oamenilor de succes, există o multitudine de astfel de obiceiuri de dimineaţă, din care am selectat doar cele mai des întâlnite. Bineînţeles, aceste tabieturi nu trebuie să fie respectate „ad litteram”, fiecare dintre noi având libertatea să ofere o notă de personalitate programului de dimineaţă.
Rutina de dimineaţă aduce succesul. 10 obiceiuri de urmat
1. Trezeşte-te la timp în fiecare zi. Chiar şi în weekend sau în zilele libere, ideal e să faceţi ochi la aproximativ aceeaşi oră, iar dacă se poate, alarma telefonului trebuie înlocuită treptat cu ceasul biologic.
2. Alocă un scurt timp pentru meditaţie. Două-trei minute petrecute doar cu propriile gânduri pot aduce acel echilibru emoţional de care fiecare persoană are nevoie înainte de a-şi desfăşura celelalte activităţi.
3. Ia o gură de aer. Dacă îţi vine greu să ieşi afară la o plimbare de 10 minute, atunci e obligatorie să faci lumină naturală în casă şi să deschizi puţin geamurile.
4. Bea un pahar de apă, un ceai sau un suc proaspăt de fructe. În mod normal, cafeaua n-ar trebui să fie primul lichid pe care îl ingerăm dimineaţa.
5. Gimnastica face minuni. Dacă nu ai la dispoziţie o sală de forţă, fă câteva mişcări de dezmorţire a organismului. Ulterior, un duş rapid e cu adevărat revigorant.
6. Nu te arunca pe telefon. Momentul în care începi să te gândeşti la treburile zilnice trebuie amânat cât mai mult. Cel mai probabil, peste noapte n-a apărut nici o urgenţă de serviciu.
7. Ia micul dejun în familie. În afara faptului că e recomandat pentru sănătate, micul dejun oferă o bună oportunitate de a petrece timp de calitate alături de persoanele cele mai dragi.
8. Încearcă să citeşti ceva. Ştim, e greu de făcut asta dimineaţa, mai ales dacă ai de dus şi copii la şcoală. Totuşi, câteva pasaje sau pagini citite dintr-o carte te ajută să rămâi cu impresia că ai făcut ceva util pentru tine încă de la primele ore ale zilei.
9. Analizează-ţi planurile de viitor. Acasă sau în drum spre locul de muncă, dimineaţa e perioada cea mai bună din zi în care te poţi gândi la obiectivele personale de carieră (dacă vrei să-ţi deschizi o afacere, de exemplu). Inspiraţia va fi cu totul alta.
10. Fă-ţi o listă de priorităţi. Odată ce ai ajuns la locul de muncă, nu te grăbi să-ţi începi treaba. Rezervă câteva minute şi alcătuieşte un plan de atac (to-do list) pentru ziua care e abia la început.