Expertii spun ca mamicile si taticii din Marea Britanie sunt cei care dau nastere generatiei “Vreau acum!”, mai ales in perioada Craciunului.
Copiii din Anglia devin din ce in ce mai egoisti si razgaiati conform studiilor, iar aceste trasaturi neplacute se datoreaza atitudinii parintilor fata de cerintele exagerate ale nazdravanilor.
Micii consumatori isi constrang familiile sa investeasca sume enorme de bani in produse, cauzand probleme economice si transformandu-se in adulti nemultumiti si frustrati.
“Parintii isi doresc cu ardoare sa creeze o atmosfera de poveste in perioada Craciunului. Prin aceasta, ei inteleg ca trebuie sa achizitioneze exact produsele pe care le viseaza cei mici, indiferent de pretul sau complexitatea lor. Dezamgitoare este reactia celor mici, care la scurt timp dupa ce deschid cadourile se supara si le resping deoarece isi pierd interesul pentru ele“, a spus Nicky Huthinson, analist comportamental.
Ea a adaugat ca a respinge listele de cadouri exagerate ale celor mici poate fi o atitudine benefica in relatia parinte-copil.
“Adultii fac aceste lucruri deoarece cred ca le ofera micutilor o viata mai buna, insa nu realizeaza ca le creeaza probleme in viitor. Acceptand pretentiile micutilor, ei creeaza o generatie dependenta de bunurile materiale, care nu va munci suficient pentru a le obtine pe acestea“, a afirmat Nicky.
Solutia pentru a evita situatiile de acest tip este lucrul in echipa al partenerilor. Perseverenta si ignorarea practicilor altor parinti sunt alte reguli importante pe care trebuie sa le respecte adultii. In loc sa “concureze” pentru titlul de Cei Mai Darnici Parinti, ei ar trebui sa se intalneasca si sa discute despre cadourile copiilor.
Nu in ultimul rand, specialistii considera ca mamicile si taticii trebuie sa se transforme in bune exemple pentru copiii lor si sa nu-si mai manifeste atat de direct dorintele materiale.
Crezi ca studiul din Marea Britanie este valabil si pentru copiii din Romania? Tu actionezi la fel cand vine vorba de cadourile micutului de Craciun? Spune-ne mai multe in sectiunea de comentarii.