Cel mai recent studiu *Always realizat în 2014, în rândul fetelor cu vârste între 14 și 24 de ani, a arătat că în timpul pubertății, încrederea fetelor scade considerabil. În timpul pubertății fetele încearcă să se descopere pe ele însele, iar constângerile sau limitările impuse de societate le pot lăsa fără încrederea în sine.
“În jurul meu auzeam că matematica și informatica nu sunt pentru fete. Dar părinții mei au crezut în mine și asta m-a făcut să cred și eu în pasiunea mea”, spune Alexandra Timofte, olimpică la informatică, matematică și șah. Ca majoritatea fetelor, Alexandra s-a confruntat cu prejudecățile celor din jur, însă a reușit să treacă peste barierele impuse de societate, ajungând să facă performanță în domenii specifice băieților.
Alexandra crede că orice fată poate să facă lucruri extraordinare și că este foarte important să-ți urmezi visul, indiferent care este el. Alăturându-se mișcării Always #CAOFATĂ, Alexandra ne-a împărtășit povestea ei, în speranța de a inspira cât mai multe fete să-și urmeze visul. Iată aici povestea Alexandrei:
Fiecare dintre noi poate contribui la construirea încrederii în sine a tinerelor fete. Mai mult, inspirându-le pe ele să depășească orice bariere le stau în cale și să-și atingă potențialul maxim, cu siguranță îți vei consolida și tu încrederea în sine. Iar acest lucru nu este deloc greu de realizat. Fii alături de fetele din jurul tău și încearcă să înțelegi situațiile cu care se confruntă și temerile pe care le întâmpină. Adu-ți aminte că ai trecut printr-o situație asemănătoare și că un simplu sfat sau o reasigurare pot fi suficiente pentru a merge mai departe cu încredere și curaj.
Fii parte dintr-o societate în care fetele sunt curajoase, puternice, și pot face absolut orice își doresc, alătură-te mișcării Always #CAOFATĂ și inspiră tinerele din jurul tău să fie De Neoprit.
*Studiul Always Confidence & Puberty Wave II a fost derulat folosind panelul Research Now, la care au participat 1.800 de persoane de origine americană (1.300 de femei din Statele Unite cu vârste cuprinse între 16 și 49 de ani și 500 de bărbați din Statele Unite, din aceeași categorie de vârstă). S-a utilizat un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.000 de femei și 500 de bărbați, precum și un eșantion adițional de 150 de femei afro-americane și 150 de femei hispanice. Sondajul a fost realizat în perioada 5 decembrie 2014 - 12 decembrie 2014.
---
Mișcarea Always #CAOFATA este susținută de milioanele de fete din întreaga lume care dau expresiei #CAOFATA sensuri uimitoare. Campania Always, lansată în iunie 2014, a fost inspirată de ideea că începutul pubertății marchează momentul în care fetele au cel mai scazut nivel de încredere, precum și de faptul că anumite cuvinte ofensatoare pot contribui la scăderea încrederii de sine.
Campania a demonstrat efectul profund al expresiei „ca o fată” asupra încrederii de sine inspirând astfel crearea unei mișcări care a început deja să schimbe percepția publică: dupa ce au vizionat filmul #CAOFATA, majoritatea persoanelor (76% dintre tinerele cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani și 59% dintre bărbați) a declarat ca videoclipul le-a schimbat percepția asupra expresiei „ca o fată”*, conform Studiului Always Puberty & Confidence Wave II.